کرونا بیش از هر چیز، دولت‌های محلی را به چالش کشید

معاون امور بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران به نمایندگی از شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه نشست هیئت اجرایی UCLG MEWA شرکت کرد و گفت: شرایط چند سال اخیر و به‌ویژه همه‌گیری گسترده ویروس کووید۱۹ بیش از پیش نشانگر نقش مهم و انکارناپذیر سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد وحدت و اتحاد جهانی بوده است.

به گزارش شهر، زهیر صباغ‌پور آذریان، معاون امور بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه نشست هیئت اجرایی سازمان جهانی UCLG MEWA که محمد سعدیه و محمت دومان رئیس و دبیرکل این سازمان نیز در آن حاضر بودند، حضور پیدا کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

او در این مراسم که به‌صورت دوره‌ای و برای ارائه گزارش‌های اقتصادی، برنامه‌های کمیته‌های مختلف این سازمان بین‌المللی و تعیین راهبرد و راه‌کنش‌های آینده UCLG MEWA برگزار می‌شود، ضمن اشاره به این‌ که به نمایندگی از شهرداری تهران، از رؤسای مشترک این سازمان، در رویداد حاضر شده است، گفت: شرایط چند سال اخیر و به‌ویژه همه‌گیری گسترده ویروس کووید۱۹ بیش از پیش نشانگر نقش مهم و انکارناپذیر سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد وحدت و اتحاد جهانی بوده است.

صباغ‌پور افزود: پاندمی کرونا بیش از هر اتفاق دیگر، ساختارهای مدیریت شهری در جهان را به چالش کشید و در این میان نیز نباید از یاد برد که سازمان بین‌المللی UCLG چه نقش تعیین‌کننده‌ای در کمک به دولت‌های محلی برای رسیدن به رویکرد و برنامه بهتر ایفا کرد؛ تلاش این سازمان‌ها به‌طور مستمر بر این بود که صدای دولت‌ها و حاکمیت‌های محلی باشد و با کمک‌ها و همراهی‌های خود، مرزهای رایج میان شهروندان جهان را از میان بردارد.

او همچنین افزود: باید آموخته باشیم که دیپلماسی شهری یکی از عناصر مهم برای توسعه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی است و از همین رو بود که شهردار تهران در تمام مدت همه‌گیری کرونا، ده‌ها دیدار و جلسه آنلاین با همتایانش در کلان‌شهرها و شهرهای سراسر جهان داشت تا حلقه‌ای تأثیرگذار در زنجیره حیاطی اتحاد و هم‌دلی و پیشرفت در مسیر مقابله با آسیب‌های پرشمار این بحران جهانی باشد و همکاری میان تهران و دیگر شهرهای جهان به‌شکل کمی و کیفی بهبود یابد.

صباغ‌پور در بخش دیگری از اظهاراتش بیان داشت: شهرداری تهران در جریان این همه‌گیری تمام تلاش علمی و عملی خود را به کار گرفت تا شاهدی بر این واقعیت باشد که آینده بشر در دستان شهرهاست. ما باور داریم که توسعه ارتباطات و گفت‌وگو میان شهرهای مختلف دنیا، تأثیری ویژه و ملموس در سرنوشت مسیر توسعه ملت‌ها خواهد داشت.

معاون امور بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پایان اظهاراتش، حاضرین در رویداد افتتاحیه نشست هیئت اجرایی UCLG MEWA را از طرف شهرداری پایتخت به همراهی با مسیر دیپلماسی فراخواند تا تعاملی غیرمتمرکز و پایدار برای رسیدن به آینده‌ای بهتر حاصل شود.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 10326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =