عملکرد حناچی در حوزه توسعه مترو قابل تقدیر است

شهر: رییس شورای شهر تهران گفت: در دوره پنجم طول خطوط مترو 40 کیلومتر اضافه شد که به همین دلیل از عملکرد شهرداری در این زمینه در دوران حناچی رضایت داریم و در شورای شهر و کمیسیون حمل و نقل عمومی و عمران از این اقدامات تقدیر شده است.

به گزارش شهر، محسن هاشمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط ده مترو گفت: اهمیت حمل و نقل عمومی «انبوه بر» برای کلانشهرها بسیار بالاست و از تاسیس شرکت راه آهن شهری تهران و حومه 46 سال می گذرد و در طول این مدت خوشبختانه 230 کیلومتر از خطوط متروی تهران ساخته شده است که به طور متوسط سالی 5 کیلومتر می شود اما اگر متوسط ده کیلومتر در سال می ساختیم الان شبکه متروی تهران بر اساس طرح جامع که حدود 460 کیلومتر بود، به اتمام رسیده بود.

او افزود: وقتی به علائم حیاتی کشور نگاه می کنیم که یکی از آنها شدت انرژی در کشور است این پروژه ها اهمیت خود را در این زمینه نشان می دهد مترو و پروژه هایی مثل آن ضمن این که اثرات زیست محیطی خوبی دارد و صرفه جویی کلان در وقت مردم و مصرف سوخت می شود، اصولا از پروژه هایی است که معروف به توسعه پایدار است. و به هیچ وجه برای آیندگان مشکل ایجاد نمی کند.

او افزود: خوشبختانه در ایران هم به فکر این مساله بودند و در این چهار سالی که شورای پنجم در خدمت مردم تهران است یکی از اولویت های شورا همواره حمل و نقل عمومی و کنترل آلودگی هوا بوده است و بر اساس آمار تا پایان دوره ۳۰ ایستگاه مترو در مجموع بهره برداری می شود که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود هر چند که در این موفقیت قبلی ها هم سهم داشته اند.

محسن هاشمی گفت: در دوره پنجم طول خطوط مترو 40 کیلومتر اضافه شد و در شرایط فعلی کشور و همچنین شهرداری برای همین هم هزینه زیادی شد. به همین دلیل از عملکرد شهرداری در این زمینه در دوران حناچی رضایت داریم و در شورای شهر و کمیسیون حمل و نقل عمومی و عمران از این اقدامات تقدیر شده است.

او با اشاره به ورود دستگاه های حفاری به کشور گفت: من از ابتدای تصدی مسئولیت در مترو تلاش کردم از این دستگاه ها خریداری شود که خوشبختانه چند دستگاه خریداری شده و در تونل سازی ها از آنها استفاده شد هم اکنون دو دستگاه از این حفارها بیکار است و خواهش من از شهرداری این است که آنها را در خطوط در حال ساخت به کار گیرد.

هاشمی بر ادامه سیاست توسعه پروژه های تی.او.دی تاکید کرد و گفت: تی.او.دی ها باعث افزایش مسافرهای مترو و نیز استفاده بیشتر مردم از مترو می شود و باید این سیاست را در شهر پیاده کرد.

رییس شورای شهر تهران در زمینه مشکلات کشور هم گفت: مشکلات در کشور نیاز به توسعه پرفشار را می طلبد مردم هم اکنون با مشکلات زیادی مواجه هستند و لازمه حل آنها توسعه پرفشار است در این صورت علاوه بر حل مشکلات معیشتی مردم فساد هم کاهش می یابد و من فکر می کنم دولتی که مطوب مردم است این است که شعار توسعه رفاه و عدالت را در صدر فعالیت های خود قرار دهد و امیدوارم به این سمت برودیم و در این دولت شاهد توسعه پرفشارتری برای کشور باشیم.

او در پایان از خدمات ارزشمند سعید محمد در توسعه مترو و ساخت تونل ها در زمان تصدی در قرارگاه خاتم تشکر و برای او در انتخابات آرزوی موفقیت کرد.

خبرنگار: اکبر بیاتی صالح

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 10460

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =