طی ۳ سال متوالی بالاترین درصد تجمیع پلاک های نوسازی شده در بافت فرسوده پایتخت بر اساس آمار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در منطقه ۱۵ انجام شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: در این راستا ۹۵ درصد پلاک های تجمیعی از کل پلاک های نوسازی شده در سال ۱۳۹۹ انجام و متوسط تعداد پلاک تجمیعی آن ۴.۳ بوده است. این رقم در سال ۱۳۹۸ که شامل  ۸۸ درصد پلاک ها با متوسط تعداد پلاک تجمیعی ۳.۹ و در سال ۱۳۹۷ پلاک های تجمیعی از کل پلاک های نوسازی شده ۹۳.۸ درصد با متوسط تعداد پلاک تجمیعی ۳.۷ بوده است که جا دارد از اعتماد شهروندان و نیز همت همکارانم برای تحقق این موضوع قدردانی کنم.         

به گفته او، ریزدانگی و ناپایداری بناها مهم ترین معضل بافت های فرسوده است که در این راستا روش تجمیع به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر مطرح می شود.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه تجمیع در نقطه مقابل تفکیک به کار برده می شود و بر اساس آن چند مالک برای بهره مندی از تسهیلاتی که دولت و شهرداری پیش بینی کرده، اقدام می کنند؛ افزود: تجمیع املاک ضمن ادغام قطعات ریزدانه با مرتب سازی و برنامه ریزی، راهکارهای مناسبی برای بهبود وضعیت بافت و ایجاد ارزش افزوده مربوط به ساخت اراضی بین مالکان و متولیان است و به عنوان یک ابزار برنامه ریزی شهری، توسعه شهری را تسهیل می کند.

محمدی اضافه کرد: با اجرای طرح های تجمیع در بافت های فرسوده شهری، ایمن سازی، تعادل بخشی، حیات بخشی و ظرفیت سازی بافت های فرسوده تحقق می یابد و شهروندان می توانند از تراکم ساختمانی بیشتری استفاده کنند. نوسازی مقرون به صرفه خواهد بود و قیمت ساخت و ساز کاهش می یابد و ارتقای کیفیت فضایی پس از نوسازی سبب می شود که ارزش اقتصادی پلاک ها بیشتر شود.

او ادامه داد: شهروندان باید مطلع شوند با تجمیع پلاک های ریزدانه هیچ حقی از آنها ضایع نمی شود و حتی پلاک های آنان ارزش افزوده پیدا می کنند و در صورت تجمیع تمام پلاک های اطراف یک بن بست، گذر به رایگان از سوی شهرداری و به عنوان مشوق در امر نوسازی به مالکین اطراف بن بست واگذار می شود.

شهردار منطقه در پایان افزود: تشکیل جلسات مشاوره و راهنمایی ذینفعان، استفاده از توان دفاتر توسعه محله ای به عنوان بازوی اجرایی منطقه در امر تسهیل گری از جمله اقدامات این منطقه برای تسریع در نوسازی و تجمیع بافت فرسوده بوده است.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 10539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =