شهردار تهران در سالگرد ۱۸۸۸ شخصا پاسخگوی شهروندان بود

شهر: شهردار تهران عصر یکشنبه-٢٦ اردیبهشت-در دفترش مستقیما پاسخگوی شهروندانی بود که با سامانه ۱۸۸۸ تماس گرفته بودند و طی آن حناچی به ۱۷ تماس پاسخ داده و دستور رسیدگی به مسائل مطروحه را داد.

پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه این برنامه درباره مشکلاتی که مردم با او در سامانه مطرح کرده بودند به خبرنگار شهر گفت: امروز سالگرد ۱۸۸۸ بود و جلسه امروز به شکل نمادین برگزار شد تا ما مدیران شهری در جریان شکایات شهروندان قرار بگیریم.

او افزود: عمده مسائلی که در تماس شهروندان مطرح شد به ساخت و سازها در محدوده شهر مربوط می شد، موضوعاتی مانند گود های ناایمن، تاورهای ناامن در مجاورت منازل مسکونی و مزاحمت هایی که ساخت و ساز برای همسایگان ایجاد می کند. بر همین اساس باید از معاونت معماری و شهرسازی بخواهیم که حداقل در اواخر هفته کاری کنند آرامش مردم فراهم شود.

حناچی درباره عملکرد ۱۸۸۸ نیز عنوان کرد: بنا به گزارشاتی که همکاران ارائه کردند، سرعت رسیدگی به درخواست مردم از ۵۷ روز در سال ۹۶  به ۲۵ روز در سال ۹۹ رسیده است. البته معلوم نیست این آمار تا چه حد کیفی است و باید کنتربل و بررسی شود تا کیفیت نیز بهبود پیدا کند. در شاخص پاسخگویی نیز از ۸۱ درصد در سال ۹۶ به ۹۷ درصد در سال ۹۹ رسیده ایم و این نکته نشان از رضایت نسبی شهروندان دارد.

شهردار تهران گفت:  ۱۳۷  و ۱۸۸۸ ابزار ارتباطی ما با مردم است و مردم انتظار دارند عکس العمل مناسبی در قبال شکایات و درخواست هایشان داشته باشیم و جواب قانع کننده ای بدهیم و باید این اتفاق بیفتد.

او یادآور شد: برخی درخواست های مردم از جنس حقوقی و محاکم بود که مربوط به شهرداری نیست ولی آن چیزی که در اختیارات شهرداری است را من و همه همکارانم در بخش های مختلف باید رسیدگی کنیم.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
کد خبر: 10551

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =