نخستین باغچه مشارکتی تهران در محله تاکسیرانی افتتاح شد

طرح «کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه در زندگی آپارتمانی و محیط همسایگی» برای نخستین بار در محله تاکسیرانی منطقه۱۴ به اجرا درآمد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، این طرح در راستای پویش ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی و با هدف ارتقای مسئولیت پذیری شهروندان برای نگهداشت فضای سبز و محیط زیست، تقویت حس تعلق محله ای، ارتقای زیبایی منظر محیط سکونت و بهبود روابط همسایگی کار خود را آغاز کرد.

کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه ۱۴ به همراه مجتبی دانشور مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در مراسم افتتاح این طرح  که در شهرک گلها (فازیک) محله تاکسیرانی و با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی، شورایار و ساکنان شهرک برگزار شد، گفت: طراحی و اجرای این باغچه‌ها و کاشت گل و گیاه مشارکتی خانواده ها، می تواند فرصتی برای تقویت تعاملات همسایگان و مسئولیت پذیری بیشتر آنان برای حفظ و ارتقاءکیفیت محیط زندگی و زیبایی هرچه بیشتر محیط پیرامونی ایجاد کند .

او پرکردن اوقات فراغت، مهارت افزایی و ارتقای آگاهی شهروندان در حوزۀ گل و گیاهان و احساس تعلق بیشتر نسبت به محیط همسایگی را از دیگر اهداف موثر این طرح برشمرد.

در این مراسم علاوه براجرای طرح کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه، کارناوال آموزشی ترویجی، با اجرای برنامه های شاد موضوعات همسایگی و محیط زیستی از جمله پویش «من مراقب گلدانم هستم»برای کودکان به نمایش درآمد.

شهردار منطقه ۱۴ در خصوص این پویش ها گفت: کودکان در کنار آموزش های مستمر، قرار است با استفاده از مواد دورریختنی و بازیافتی، گلدان های زیبا به  فضای محله یا مجتمع شان هدیه  کنند و برای جلب مشارکت در این پویش جوایزی به کودکان دوستدار محیط زیست اهداء می شود.

مدیرکل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران نیز در پایان با بیان اینکه پیشنهاد المان شهری مشارکتی با گل و گیاه از آن رو است که بتواند یک نماد از مشارکت شهروندان را در سبز نگهداشتن فضای محله یا مجتمع‌شان محقق کند، نقش و حضور شهروندان دارالمومنین تهران را در این طرح ها و زیبایی و حفظ نمادهای شهری محله هایشان موثر برشمرد.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 10591

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =