۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
کد خبر: 10719
بهره برداری از فاز اول موزه علم دانشگاه تهران تا پایان دوره مدیریت شهری فعلی

شهر: شهردار تهران درباره زمان بهره برداری از موزه علم دانشگاه تهران که کلنگ ساخت آن امروز به زمین زده شد گفت: فاز اول این پروژه تا آخر دوره مدیریت شهری کنونی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین امضای تفاهمنامه همکاری مشترک شهرداری تهران و دانشگاه تهران در ایجاد باغ گیاه شناسی و پارک - موزه علم امروز برگزار شد.

پیروز حناچی در حاشیه امضای این تفاهمنامه و مراسم کلنگ زنی ساخت آن درباره زمان افتتاح این پروژه به خبرنگاران گفت: کارهای زیربنایی برای اجرای این پروژه انجام شده است و کاشت گیاهان زمان زیادی نمی برد و اگر تنوع گیاهی لازم ایجاد شود تا آخر دوره مدیریت کنونی شهری می توان از فاز اول این پروژه بهره برداری کرد.

محمدعلی مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان های شهر تهران نیز در جمع خبرنگاران درباره نحوه آبیاری این باغ گیاه شناسی گفت: در حال حاضر فضای سبز شهر تهران از پساب فاضلاب آبیاری می‌شود. با توجه به اینکه در این باغ عمدتا از گونه های بومی استفاده خواهد شد انتظار می رود آب زیادی برای مصرف لازم نداشته باشد. ضمن اینکه در بخش جنوبی محوطه باغ گیاه شناسی یک تصفیه خانه ساخته شده است که آب این باغ را تامین می کند.

محمود نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران نیز به خبرنگاران تاکید کرد: خیلی خوشحالم که این فرصت در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفته است تا علم و دانش وسیع خود را در خدمت مردم شهر به کار گیرد. امیدوارم با ساخت باغ گیاه شناسی و موزه یک طبیعت متفاوت به مردم شهر ارائه دهیم و تلاش این است که این باغ و موزه را با آخرین متدهای طراحی و ساخت روز دنیا اجرا شود.

۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
کد خبر: 10719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =