۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 10750

شهردار تهران:

نسل جدید اتوبوس های برقی به پایتخت اضافه می شود

باید حال همه شهروندان در بهشت زهرا مراعات شود
 نسل جدید اتوبوس های برقی به پایتخت اضافه می شود

شهردار تهران گفت: در این دوره مدیریت شهری نسل جدید اتوبوس های برقی را به پایتخت اضافه خواهیم کرد.  همان مدلی که رو نمایی کردیم قیمت اقتصادی را از موتور دو چرخ برقی که به صورت مستقیم در آلودگی تهران تاثیر دارد را به شهر خواهیم آورد.

پیروز حناچی، شهردار تهران در نشست خبری مشترک با معاون حمل و نقل و ترافیک و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران که صبح دوشنبه -۳ خرداد - برگزار شد با تهنیت سالروز حماسه ملی و آزاد سازی خرمشهر، گفت: یاد و خاطره شهدای روز آزاد سازی خرمشهر را گرامی می داریم. ماه خرداد پرهیاهو در کشور ماست.

حناچی افزود: در این دوره مدیریت شهری برنامه جامع حمل و نقل ریلی را در شورای عالی ترافیک به تصویب رساندیم. این برنامه در هیچ جا مصوب نبود اما مصوب شد تا به سلیقه فردی در حمل و نقل پایان داده شود.

شهردار تهران گفت: همچنین متروی پرند تامین اعتبار شده و انشالله متصل خواهد شد و پیش بینی می شود  حدود ۳۰۰ هزار مسافر را اضافه کند. از سوی دیگر در این دوره مدیریت شهری اتصال به هشتگرد نیز برقرار شد و با تکمیل سیگنالینگ ظرفیت بهره وری این خط نیز بالا خواهد رفت.

حناچی با اشاره به شرایط کرونا افزود:  شهرداری ها در تمام دنیا در دوره کرونا با مشکل روبرو شدند. شهرداری تهران هم در همین شرایط است. برآورد اولیه ماهیانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان عدم النفع و کاهش درآمد در حوزه حمل و نقل بود.  

او افزود: در مقایسه‌ سرانگشتی در سال ۹۰ بودجه شهرداری در حوزه  ۶۱ دهم میلیارد دلار بود؛ در حمل و نقل درگیری ارزی و تجهیزات بالاست. آخر سال ۹۹ بودجه یک و نیم میلیارد دلار بود. با این وجود ۲۵۰ اتوبوس اضافه کردیم و در این دوره با توجه به قرارداد های بسته شده این افزایش به ناوگان ادامه خواهد داشت. در این دوره مدیریت شهری نسل جدید اتوبوس های برقی را به پایتخت اضافه خواهیم کرد.  

شهردار تهران افزود: زمینه آمادگی در حوزه فناوری را در بدنه شهرداری فراهم کردیم و کرونا هم به آن دامن زد. در حال حاضر افزایش رنکینگ جهانی تهران انجام شد و چند جایزه جهانی دریافت کردیم. بیش سامانه شهرداری حدود ۳ میلیون کاربر دارد که بسیار عدد بالایی است. از این ظرفیت برای شهر استفاده کردیم.  اولین انتخابات تمام الکترونیک با جمعیت بیش از ۵۰۰هزار نفر را در تهران تجربه کردیم. 

او درباره راستی آزمایی سیستم انتخابات گفت: رییس شورای شهر ابتدا در نقطه ای از شهر رای داد و برای امتحان در حوزه های دیگر شهر می خواست دوباره‌ رای بدهد اما نتوانست. تجربه بسیار خوبی بود.  

شهردار تهران گفت: در تصمیم گیری و تصمیم سازی اطلاعات فناوری تاثیر گذار بود.  رصدخانه تهران نیز در این دوره به تولید نقشه های جدید پرداخت. در پسماند و حوزه های دیگر نیز سامانه سهند بهره‌وری را افزایش داده است که بخشی از آن  محصول  هوشمندسازی سیستم ها است.

او ادامه داد: هوشمند سازی سهند باعث شده که اطلاعات خوبی داشته باشیم. هنوز اقدام جدی انجام ندادیم. کاهش پسماند از ۷ هزار تن از ابتدای دوره به ۵ هزار تن کنونی حتما در هوشمندی تاثیر داشته است.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره پیوستهای مطالعاتی پروژه ها گفت: هیچ پروژه ای امکان آغاز و اجرا بدون پیوست مطالعاتی ندارد و اگر بودن پیوست آغاز شود تبعات جبران ناپذیری دارد.

او افزود: معمولا مشاورین بر اساس شرح خدمات کار میکنند که همان پیوستهای مطالعاتی است. 

حناچی ادامه داد: البته برخی از کارها را به صورت موازی انجام می دهیم مثلا در خط ۱۰ که بحث کریدور اصلی این خط تصویب شده و طبیعتاً مشاور همه خط را به طور کامل مطالعه نکرده به همین دلیل این خط و طرح را قطعه قعطه کردیم و به این صورت کارها به تدریج پیش می رود. 

او در ادامه به طرح ترافیک نیز اشاره داشت و یادآور شد: در تجریبات جهانی و در کشورهای بزرگ دنیا بعد از شیوعدکرونا این طرح را سخت تر تعقیب کردند. اما کشور ما به دلیل کاهش ناوگان با جهان متفاوت است و ما طرح ترافیک را با کاهش ساعت تنظیم کردیم.

حناچی درباره تبلیغات مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری و استفاده از بیلبوردهای شهری، گفت: این روش به صورت پیشین ادامه داده خواهد شد. اختصاص تعدادی از فضاهای اطلاع رسانی به این‌ موضوع به صورت عادلانه مطابق سال‌های گذشته انجام خواهد.

او به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم اشاره کرد و گفت: درباره تبلیغات شوراها نیز باتوجه به امکاناتی که در اختیار شهرداری قرار دارد، به صورت عادلانه رفتار می‌شود.

حناچی درباره ممنوعیت استفاده از آلات موسیقی در بهشت زهرا و مخالفت عضو شورای شهر تهران با این دستورالعمل و اینکه گفته شده این دستورالعمل هنوز مصوبه شورا را ندارد گفت: در مواردی که اختلاف نظر میان شورا و شهرداری باشد باید هر دو نظر را رعایت کنیم.در هر موضوعی نیازی به مصوبه شورای شهر تهران نیست. چون برخی از موارد عرف جامعه و حتی شرعی است.

او ادامه داد: در برخی موارد باید در محیط عمومی رعایت فضای عمومی وجود داشته باشد. در بهشت زهرای تهران قبرها بسیار کنار هم هستند و باید حال همه شهروندان رعایت شود.

شهردار تهران درباره اهمیت ساخت و تجهیز مترو گفت: طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور حادثه قطار سمنان نتیجه قطع شدن سیگنالینگ بود و این خط تا اصلاح سیگنالینگ تعطیل شد.

شهرداری موارد و گزارش‌های استخراج رمز ارزها را بررسی کرده است

حناچی درباره استخراج رمز ارزها توضیح داد: استخراج رمز ارزها موضوع جدیدی نیست و از ابتدای دوره با مواردی مواجه‌بودیم. درواقع هرجا برق با قدرت و فضای مالی وجود داشته باشد امکان تولید رمز ارز وجود دارد.

شهردار تهران گفت: اما حراست شهرداری تهران موارد و گزارش‌های استخراج رمز ارزها را بررسی کرده و مواردی که وجود داشتند با آنها برخورد شده با این حال، سیاست عمومی شهرداری ورود به حوزه رمز ارزها نیست.

۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 10750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =