۴۱۳ شهردار مدارس همراه شهرداری تهران هستند

شهر: شهرداری تهران در راستای مسئولیت مدنی خود جهت آشنایی و تمرین دانش آموزان با مردم سالاری طرح شهردار مدرسه را در ۴۱۳ مدرسه پایتخت به اجرا درآورد. 

به گزارش شهر، طرح شهردار مدرسه در تهران به اجرا درآمد تا علاوه بر آشنایی دانش آموزان با شهر و مسائل آن، شهردار مدرسه در عرصه های اجتماعی و فرهنگی به ساختن تهران، شهری برای همه ایده ها و نظرات خود را ارائه کنند.

دانش آموزان که پا را فراتر گذاشته و به عرصه اجتماعی قدم گذاشته اند می توانند زیست اجتماعی متنوع تری را درک کرده و با تجربیاتی که در مدارس به دست می آورند مشارکت بیشتر جوانان در حوزه های مختلف کشور به ویژه در مسائل شهری افزایش دهند. مجمع شهرداران مدرسه هر ساله شهردار منتخب را انتخاب می کند تا علاوه بر آن که به سمت دبیری مجمع شهرداران تهران منصوب شود، مشاوری باشد برای شهردار تهران.

مدیران آینده در بین شهرداران مدارس

شهرداران مدرسه به زبان گویا شهر تبدیل می شوند. آنها در معرض آزمون و خطا قرار می گیرند و مدیریت را تجربه می کنند. آزادی و استقلال طلبی شان می تواند شاخصی باشد برای ساختن فردای بهتر شهر تهران.

فعالیت شهرداران مدارس می تواند به قدمت شورایاری‌ها برسد. شورایاری ها با قدمتی ۲۵ ساله سهم شهروندان در ادامه شهر را نشان می‌دهند. ۱۲۴ هزار دانش‌آموز در حال حاضر در مدارسی که شهردار مدرسه دارند مشغول تحصیلند و اگر این تعداد را با خانواده‌های آنها در نظر بگیریم بیش از چند هزار نفر می‌شوند که این افراد در اداره شهر و همکاری با شهرداری می‌توانند اقدامات موثری انجام دهند.

جالب شاید این بخش باشد که مشارکت دختران در طرح شهردار مدرسه ۱۰ درصد بیشتر از پسران است. شهرداران مدارس می توانند از اکنون با حق و حقوق خود را در اداره کشور آشنا می شوند و آموزه های خود را با دیگر دانش آموزان در میان می گذارند. اما نباید از این موضوع غافل شد که شهردار مدرسه، بهترین فرصت برای کشف مدیران متخصص و مسوولیت پذیر برای اداره آینده ایران اسلامی است. در حقیقت شروعی است برای ورود به جامعه و مدیریت.

۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 10787

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =