تبدیل محله «کن» به فضای گردشگری یک برنامه برد برد است

شهر: رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: در زمینه بوم گردی و اکو تورسیم و گردشگری مذهبی کن پتانسیل بالایی دارد که سوق دادن این نقطه به این سمت ابتدا باید خواست خود اهالی و به عنوان یک مطالبه باشد.

به گزارش خبرنگار شهر، سومین جشنواره توت کن امروز با حضور سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران، مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران و محمود کلهری شهردار منطقه 5 با حضور جمعی از باغداران نمونه و اهالی کن برگزار شد.

مهرشاد کاظمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در جریان این جشنواره گفت: یکی از خصوصیات خوب اهالی کن مهمان نوازی است و ریشه در تاریخ این محله دارد. در متون تاریخی هم کاملا به این موضوع اشاره شده است مثلا زمانی که مغول ها به ری حمله کردند برخی از شیعیان آنجا به سمت شمال ری آمدند که یکی از این مناطق به سبب مهمان نوازی همین کن بود و وجود امامزاده های زیاد در محله کن در این منطقه دال بر این موضوع است که علاقه زیادی به شیعیان داشتند.

او افزود: در زمینه بوم گردی و اکو تورسیم و گردشگری مذهبی کن پتانسیل بالایی دارد که اول باید خواست خود اهالی و به عنوان یک مطالبه باشد که کن به این سمت برود. اگر بتوان طرح های گردشگری را در این منطقه اجرا کرد نه تنها محیط زیست حفظ می شود بلکه می تواند یک برنامه برد برد برای کن باشد. طرح های گردشگری کاملا می تواند این خواسته را جواب دهد و کمک کند که کن به جایگاه بهتری دست پیدا کند.

کاظمی در پایان یادآور شد: بی شک اینگونه جشنواره ها کمک می کند به معرفی کن و اینکه اهالی تهران،دیگر شهر ها و حتی جهانگردان خارجی با این خصوصیات و امتیازات آشنا شوند و در آمدی نیز در پی خواهد داشت.

در این مراسم که با اجرای موسیقی سنتی و محلی همراه بود از باغداران نمونه کن تجلیل شد.

۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 10800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =