امیدواریم شورا به ایجاد سازمان گردشگری کمک کند

شهر: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: امیدواریم با تجمیع ظرفیت‌های گردشگری شهرداری تهران فرصتی را فراهم کنیم که مردم تهران، ایران و جهان، تهران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند.  

به گزارش خبرنگار شهر، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران صبح چهارشنبه - ۵ خرداد ۱۴۰۰- در آیین افتتاح مجموعه تاریخی و گردشگری رازی در منطقه ۲۰ گفت: ری قدیمی ترین و مهمترین منطقه استان تهران است و علاوه بر بافت تاریخی، بافت مذهبی ری نیز فرصتی را فراهم کرده که به عنوان قطب گردشگری معرفی شود.  

او افزود: مجموعه رازی سعی دارد که در زندگی مردم ری حضور ممتاز داشته باشد و تلاش می کند با استفاده خلاقانه از ظرفیت های خود گروه های متنوعی از گردشگران را جذب کند.  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه باید به ظرفیت‌ های ری توجه بیشتری شود، ادامه داد: اگر از منظر گردشگری به ری نگاه کنیم ظرفیت این شهر منحصر به فرد است. چرا که تلفیقی از ظرفیت های تاریخی، باستانی و مذهبی را در خود دارد.  

او افزود: امیدواریم موزه ری را ایجاد کنیم و همچنین به موضوعات دیگری مانند سینما، گالری و کتابخانه که نقش مهمی در گردشگری ری دارد کمک کنیم. علاوه بر این در این مراسم ۵۰ نقاشی قهوه خانه ای نیز در این مجموعه به نمایش درآمد.  

جوادی یگانه اضافه کرد: ظرفیت گردشگری تهران زیاد است اما تهران مقصد گردشگری نیست و امیدواریم با تجمیع ظرفیت‌های گردشگری شهرداری تهران که بسیار گسترده است، فرصتی را فراهم کنیم که مردم تهران، ایران و جهان، تهران را به عنوان مقاصد گردشگری انتخاب کنند.  

او گفت: امیدواریم با کمک شورا مسأله تبدیل ستاد گردشگری به سازمان را به نتیجه برسانیم.  دو اقدام در راستای حفظ میراث فرهنگی تاریخی و طبیعی ری از طرف ستاد گردشگری انجام شده که ثبت کوه بی بی شهربانو در آثار ملی و ساماندهی مجموعه چشمه علی با رعایت ملاحظات میراث  از آن جمله است.

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: امیدواریم این مجموعه تاریخی و گردشگری همراه با میراث مذهبی و تاریخی ری بتواند به توسعه فرهنگی و اجتماعی ری کمک کند و فرصتی برای گردشگری تاریخی و مذهبی در شهر تهران باشد.

۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 10815

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =