جریان پیروز شده در انتخابات با گفتگو و اقناع اعتماد عمومی را بازگرداند

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بزرگترین ضربه به جمهوری اسلامی، دلسرد کردن و مایوس کردن مردم و بستن فضای حضور و نقش آفرینی آحاد جامعه در سرنوشت کشور است گفت: کسانی که در تریبون های رسمی، حضور و مشارکت مردم را غیر لازم فرض می کنند، تیشه به ریشه نظام می زنند.

به گزارش شهر به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه- ۹خرداد ۱۴۰۰- در دویست و نود و هشتمین جلسه شورا با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: در آستانه سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) قرار داریم، انقلاب اسلامی میراث بزرگ امام خمینی برای ایران بود که مردم محور، ستون و روح انقلاب محسوب می شوند.
او ادامه داد: بدون حضور و همراهی مردم، نهضت امام خمینی که از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ آغاز شد در همان آغاز به پایان می رسید اما این مردم بودند که با فدا کردن جان ومال و آسایش خود، نهضت را زنده نگهداشتند و به پیروزی رساندند.
هاشمی افزود: بزرگترین قدرت و پشتوانه نظام جمهوری اسلامی در این ۴۲ سال، همین حمایت وحضور مردم بوده است و کسانی که در تریبون های رسمی، حضور و مشارکت مردم را غیر لازم فرض می کنند، تیشه به ریشه نظام می زنند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بزرگترین ضربه به جمهوری اسلامی، دلسرد کردن و مایوس کردن مردم و بستن فضای حضور و نقش آفرینی آحاد جامعه در سرنوشت کشور است و هرکس در هر مسئولیت و جایگاهی با این جریان همراه شود با جریان اصیل انقلاب و اسلام ناب محمدی با قرائت امام و رهبری که مبتنی برمردم سالاری دینی است فاصله دارد.
او ادامه داد: تفکیک بین حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی، ارزش ها و اکثریت، مشروعیت و مقبولیت، جمهوریت و اسلامیت، در اسلام ناب پذیرفته شده نیست و حکومتی که از حمایت و نقش آفرینی اکثریت مطلق جامعه برخوردار نیست، حکومتی اسلامی تلقی نمی شود.
هاشمی بیان کرد: فرصت انتخابات گذراست اما اگر در این فضا، آسیبی به اعتقاد و اعتماد مردم، با تندروی و یکجانبه گرایی جریانی  ایجاد شود، آثار درازمدت و ماندگاری خواهد داشت که با پایان انتخابات پایان نمی یابد.
او گفت: مناسب است جریانی که خود را پیروز انتخابات می داند، به جای تخریب و تحقیر دیگران، از شیوه گفتگو و اقناع استفاده کند تا آسیب های وارد شده به اعتقاد و اعتماد عمومی را کاهش دهد.

۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 10889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =