آغاز اجرای طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در محله های منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: رویداد آموزشی «مدیریت و کاهش پسماند» از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی با هدف آموزش بازیافت و استفاده مجدد از مواد دور ریختنی در محله های این منطقه در حال برگزاری است.

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: رویداد آموزشی «مدیریت و کاهش پسماند» از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی با هدف آموزش بازیافت و استفاده مجدد از مواد دور ریختنی در محله های این منطقه در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان با اشاره به اجرای طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی که از سوی اداره آموزش شهروندی در محله حشمت الدوله به عنوان محله پایلوت انجام شده است؛  افزود: پسماند و تفکیک از مبداء یکی از مهم ترین موضوعات آموزشی - مشارکتی مدیریت شهری است که بسیار مورد اهمیت بوده و فعالیت های گسترده ای در این حوزه به صورت مستمر انجام می شود.

آبادیان ادامه داد: با توجه به درخواست های شهروندان در پایش تیم ترویج گری، موضوع بازیافت مسئله زیست محیطی برخی از شهروندان در محیط همسایگی بوده که اولین رویداد در چند بخش آموزشی –ورزشی –مسابقه – تهیه کود کمپوست از زباله خانگی- بهترین ها از دور ریختنی ها - بازگویی تجربه زیسته فعالان محلی در حوزه بازیافت  اختصاص داده شد.

او در تشریح برنامه های انجام شده  با مشارکت معاونت خدمات شهری و محیط زیست بیان کرد:  استفاده از ظرفیت و مشارکت  معاونت ها و ادارات در اجرای برنامه ها موجب هم افزایی و غنی شدن محتوی  فعالیت ها می شود که در این برنامه با مشارکت و همکاری  اداره پسماند و ناحیه ۳ با هدف افزایش آگاهی شهروندان از برنامه های تفکیک از مبداء محله شان (دوشنبه های بدون پسماند –طرح کاپ) انجام شد.

شهردار منطقه ۱۱  همچنین در پایان با اشاره به اجرای طرح کاپ در محله های مرکزی پایتخت با همکاری شورایاران و مشارکت شهروندان گفت: آموزش چهره به چهره و حضور شورایاران که نمایندگان مردم محلی هستند در اجرای این طرح بسیار موثر است و بی تردید می بایست در اجرای چنین طرح هایی به صورت مستمر پیگیری کرد.

۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 10916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =