امسال ۵۰ هزار دوچرخه به تهران اضافه می شود

شهر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پیرو دستور شهردار تهران، سازمان حمل و نقل براساس تفاهم نامه ای که با دو بانک منعقد کرده، تسهیلاتی را برای خرید دوچرخه برای کارمندان شهرداری در نظر گرفته است. چشم انداز ما این است که تا پایان امسال ۵۰ هزار دوچرخه سوار را به شهر تهران اضافه کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه تشریح برنامه های توسعه دوچرخه سواری در سال ۱۴۰۰ گفت: هدف از برگزاری جلسه این است که به بهانه سوم ژوئن (روز جهانی دوچرخه سواری) ارزیابی مختصری از عملکرد در حوزه های نرم‌ افزاری، سخت افزاری و سازمان افزاری داشته باشیم و پیام خود را به جامعه منتقل کنیم.

او ادامه داد: در  سال ۲۰۱۸  در کنفرانس اقلیمی با عضویت ۱۹۳ کشور جهان روزی را به دوچرخه سواری اختصاص دادند تا موضوع سلامت شهروندان در اهمیت قرار گیرد.

مناف هاشمی با بیان اینکه امیدواریم موضوع دوچرخه با تصویب در شورای شهر به صورت دائمی در شهر تهران نهادینه شود، افزود: تا سال ۹۹ بیش از ۲۵۳ کیلومتر مسیر دوچرخه در تهران احداث شده است.

معاون شهردار تهران گفت: همچنین سفر ترکیبی با دوچرخه و اتوبوس را در دستور کار داریم که این مسأله در مترو نیز انجام شد. علاوه بر این اسکوتر و روش های دیگر حمل و نقلی را دنبال می کنیم. توسعه استفاده از موتور سیکلت برقی نیز در دستور کار قرار گرفت چون می تواند مسیرش با دوچرخه یکی باشد.

سیدمناف هاشمی ادامه داد: در سال ۹۹ بیشترین توسعه مسیر دوچرخه در تهران صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم این مسیر استمرار پیدا کند. در معاونت حمل و نقل ساختاری به عنوان حمل و نقل پاک و دوچرخه را طراحی کردیم که در اولین فرصت در شورای اداری تصویب می شود.  

او در پایان گفت: پیرو دستور شهردار تهران، سازمان حمل و نقل با تفاهم نامه ای که با دو بانک منعقد شد، تسهیلاتی را برای خرید دوچرخه برای کارمندان شهرداری در نظر گرفته است.

معاون شهردار تهران گفت: بر این اساس کارکنان علاقمند دوچرخه برقی تا ۲۰ میلیون تومان و دوچرخه های معمولی تا ۱۰ میلیون تسهیلات دریافت می کنند. چشم انداز ما این است که تا پایان امسال ۵۰ هزار دوچرخه سوار را به شهر تهران اضافه کنیم.

۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 10926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =