به گزارش خبرنگار شهر، تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ با حضور در جلسه تشریح برنامه های توسعه دوچرخه سواری در سال ۱۴۰۰ گفت: در قرن اخیر جمعیت شهر نشین افزایش داشته و به پنج میلیارد نفر رسیده و این مسأله نیاز به توجه به آلودگی، حمل و نقل و محیط زیست را افزایش داده است و دوچرخه به دلیل سازگاری با محیط زیست کمک ویژه ای به این موضوع می کند.
او افزود: دوچرخه در زندگی مردم جای خود را به تدریج باز کرده است هر چند در گذشته جایگاهی که باید پیدا می کرد را نداشت. اما امروز دوچرخه به یک پز اجتماعی تبدیل شده و فضای خاص خود را ایجاد می کند.
فرهادی اضافه کرد: تهران شهری است با توپوگرافی خاص که از شمال به جنوب شیب خاصی دارد و بیشتر مسیرهای دوچرخه می تواند به صورت شرقی غربی ایجاد شود و اگر بتوانیم مدهای حمل و نقل را بهگونهای هماهنگ کنیم که علاوه بر دوچرخه بتوانند در برخی از مسیرها از سایر مدها استفاده کنند، دوچرخه سواری به صورت مناسب تری ترویج می شود.
شهردار منطقه ۶ یادآور شد: در منطقه ۶ در سال گذشته ۲۴ کیلومتر مسیر دوچرخه ایجاد کردیم و در خیابانهای بهشتی، مطهری و بلوار کشاورز و خیابان ولیعصر شاهد حضور گسترده دوچرخه سواران هستیم و این نشان از جایگاه دوچرخه بین شهروندان دارد.
سفرهای درون شهری تهران با دوچرخه به یک درصد رسیده است
یعقوب آزاده دل، مسئول حمل و نقل پاک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با حضور در جلسه تشریح برنامه های توسعه دوچرخه سواری در سال ۱۴۰۰ گفت: سند توسعه دوچرخه سواری در تهران در شورای شهر مصوب شد و ارزیابی ها بر اساس این سند و سه بخش سخت افزار، نرم افزار و سازمان افزار است.
او افزود: در بخش سخت افزار؛ احیای مسیر دوچرخه و پیاده و ایجاد آن مورد ارزیابی قرار گرفتند. همچنین در بخش سازمان افزار ارتباط با گروه های محله ای و مردم نهاد مد نظر بوده است.
آزاده دل ادامه داد: ارزیابی ها نشان می دهد تا تیر ماه ۹۹ حدود ۸ دهم سهم سفرها مربوط به دوچرخه بود که نسبت به سال قبل از آن دو برابر شد.
او با اشاره به اینکه مناطق ۶ و ۱۱ و ۱۶ به عنوان مناطق برتر در فعالیت های دوچرخه انتخاب شدند، عنوان کرد: با یک پیشرفت قابل ملاحظه، سهم سفرهای درون شهری با دوچرخه به یک درصد رسیده است.
نظر شما