تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره)

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه برنامه‌های این سازمان را به مناسبت سی و دومین ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی با عنوان «امام دل‌ها» تشریح کرد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص ویژه‌ برنامه‌های این سازمان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: همزمان با سی و دومین سالگرد رهبر کبیر انقلاب اسلامی برنامه‌هایی با عنوان «امام دل‌ها» و با شعار «نسل‌های تشنه اندیشه او» با هدف ترویج اندیشه‌ها و معرفی سبک و ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۰ تا ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

او افزود: ویژه‌برنامه «فرهنگ‌سرای روح‌الله» در روز ۱۴ خرداد با اجرای سخنرانی، روایت‌گری، برپایی نمایشگاه و توزیع محصول در گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) برگزار می‌شود. همچنین گفت‌وگوی مجازی «آرمان امام» ویژه مخاطبان نوجوان در فضای کلاب‌هاوس، تلگرام و روبیکا با موضوع‌هایی چون؛ رهایی قدس شریف، انتخابات و... با حضـور اندیشمندان داخلی و بین‌المللی‌ و همراهی اعضای شوراهای اندیشه‌ورز برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور در ادامه بیان کرد: مسابقه‌های مختلفی همزمان با سالروز رحلت امام خمینی(ره) و با هدف شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی و زندگی رهبر کبیر انقلاب برگزار می‌شود. مسابقه کتابخوانی «کتاب ماه» ویژه نوجوانان و جوانان از کتاب «زندگی به سبک روح الله» و کلمات قصار امام خمینی(ره) از ۱۰ خرداد تا ۱۰ تیر برگزار می‌شود. همچنین مسابقه‌ای در سطح شهر تهران با عنوان «مهر آفتاب» برگزار می‌شود. این مسابقه به صورت پیامکی است و سوال‌ها از طریق پوسترهایی که در فضای مترو و اتوبوس‌های شهری نصب شده، به دست مردم می‌رسد. مردم می‌توانند پاسخ سوالات را به شماره‌ای که در انتهای سوالات آورده شده، پیامک کنند.

او افزود: همچنین مسابقه مجازی «جای خالی خورشید» از طریق اپلیکیشن شهر شکوفه‌ها ویژه کودکان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری به تولید و انتشار یک مستند تاریخی و یک نماهنگ اشاره کرد و گفت: فیلم مستند «کافه رخداد» با موضوع انتخاب رهبر انقلاب توسط مجلس خبرگان متناسب با مخاطب نوجوان و نماهنگ «مراد جهان» توسط نوجوانان باشگاه پیرنگ تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

او گفت: جشنواره‌ای با عنوان «امام دل‌ها» برای کانون‌های نوجوان با هدف تولید محصولات مجازی با موضوع اندیشه‌ها وسبک‌زندگی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. همچنین مجموعه ویدیوکلیپ «سپهر نور» به صورت گفت‌وگومحور با هدف ترویج دیدگاه‌ها و بیانات امام خمینی(ره) درباره مقاطع مهم اجتماعی، سیاسی و تاریخ انقلاب به همت فرهنگ‌سرای امام(ره) تولید می‌شود. این مجموعه ۱۰ قسمتی شامل تحلیل و بررسی محمدعلی صمدی کارشناس و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران از سخنرانی‌های امام(ره) درباره موضوعات مهم سیاسی و تاریخی است.

فاطمیان‌پور در ادامه معرفی برنامه‌ها بیان کرد: مجموعه ویدئوکلیپ‌هایی به صورت داستان‌های مینیمال از زندگی امام خمینی(ره) با عنوان «چند قطره باران» که از کتابی با همین عنوان برداشته شده، تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود. همچنین مجموعه کلیپ «نانومتر» با موضوع امام خمینی(ره) تولید و از نمایشگرهای مترو پخش می‌شود. 

او اظهار کرد: از دیگر تولیدات فضای مجازی می‌توان به مجموعه ویدیوگرافیک «خورشید جماران»، مجموعه فتوکلیپ «نشان»، مجموعه موشن‌گرافیک «فیلیستا»، مجموعه کمیک‌موشن «چهل سردار»، موشن‌گرافیک «زندگی به سبک روح‌الله» و نمایش رادیویی «رادیو دراما» اشاره کرد که به موضوع امام خمینی(ره) و مسئله قدس و فلسطین می‌پردازد و در فضای مجازی منتشر می‌شود. همچنین مجموعه‌پادکست «نسلِ تشنه» با موضوع بازخوانی آثار امام خمینی(ره) شامل چهل حدیث، اسرارالصلاه و ولایت فقیه تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 10938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =