معابر شمال تهران به شبکه «هم پیوند» متصل می شود

معابر شمال تهران با هدف فراهم سازی تردد ایمن و با سهولت برای کم توانان جسمی و حرکتی در قالب مدل شبکه هم پیوند، مناسب سازی می شوند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مجید افشاری معاون فنی و عمران شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق افزود: در منطقه یک بین 30 تا 35 درصد افراد برای سهولت توام با ایمنی در تردد نیازمند مناسب سازی معابر هستند که علاوه بر جانبازان و معلولین شامل بانوان دارای فرزند کوچک، کهنسالان، بیماران و .... می شوند بر همین اساس با تشکیل جلسه ستاد مناسب سازی شهر تهران، معابر سطح منطقه یک جهت پیوستن به شبکه فوق مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفت.

افشاری عنوان کرد: طبق مصوبه ستاد مناسب سازی فضای شهری، ساختمان ها و بوستان ها، بازارهای روز میوه و تره بار، مساجد، ایستگاه های مترو و BRT که در مجاورت با معابر انتخاب شده جهت مناسب سازی قرار دارند با در نظر گرفتن اهمیت و اولویت به صورت همزمان جهت استفاده ی بهینه و سهولت در تردد معلولین و کم توانان جسمی مورد مناسب سازی قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: آماده سازی و اصلاح مسیر زرد برای نابینایان، همسطح سازی سواره رو و پیاده رو،اضافه کردن رمپ در کنار پله ها، اصلاح شیب رمپ های موجود و نصب نرده و دستگیره و... از جمله اقدامات اجرایی در این طرح است.

او افزود: با اتمام طرح های اولویت دار سال ۱۳۹۹ این معاونت، حوزه فنی و عمرانی تمامی سعی و تلاش خویش را در راستای اجرای برنامه های مناسب سازی سال ۱۴۰۰ معطوف داشته و بر اساس اولویت های مشخص شده پس از تامین اعتبار از سوی مبادی ذیربط عملیات اجرایی را آغاز خواهد کرد.

۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 10945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =