اجرای عملیات توموگرافی درختان پرخطر منطقه ۷

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷ از اجرای عملیات توموگرافی درختان این منطقه با هدف شناسایی پوسیدگی‌ها و عارضه‌های درخت جهت حفظ درختان کهنسال خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، عباس مافی با بیان این مطلب افزود: مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه اقدام به تهیه، ارزیابی و تحلیل در جهت رفع درختان خطرساز سطح منطقه نمود تا وضعیت داخل ساقه بررسی و از درختان در مقابل آسیب ها و سقوط در زمان باد جلوگیری شود.

به گفته معاون شهردار منطقه ۷ فاز مطالعاتی و شناخت تحلیلی توموگرافی درختان پرخطر در سطح منطقه ۷ انجام پذیرفته و فاز اجرایی آن آغاز شده است.

او در پایان یادآور شد: برنامه‌ریزی برای تیمار و رسیدگی ویژه به درختان کهنسال نیازمند این است که از وضعیت ریشه، تاج و داخل تنه درخت که قابل رویت نیستند، شناخت داشته باشیم؛ بنابراین نیازمند اسکن بخش‌های غیرقابل رویت درختان هستیم تا بتوانیم بیماری‌ها و عارضه‌های احتمالی آنها و همچنین وجود لانه جوندگان یا حشرات در تنه را شناسایی کنیم. در غیر اینصورت علاوه بر اینکه درختان کهنسال را از دست می‌دهیم، خطر سقوط آنها جان و مال شهروندان را نیز تهدید می‌کند.

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 10966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =