افتتاح پروژه تکمیل پیست دوچرخه سواری مجموعه شهدای خلیج فارس

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران از افتتاح پروژه تکمیل پیست دوچرخه سواری مجموعه شهدای خلیج فارس خبر داد و گفت: گردشگران و شهروندان می توانند لذت پیاده روی و دوچرخه سواری از دریاچه تا جنگل را در باغ راه آسمان تجربه کنند.

به گزارش شهر، فریدون رضوی کیا، مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با اشاره به اینکه سال ١٣٩٢ هم زمان با افتتاح فاز اول دریاچه شهدای خلیج فارس، بنا به تصمیم مدیریت ارشد شهرداری تهران، نگهداری، بهره برداری و توسعه مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس در قالب یک تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، شهرداری منطقه ٢٢ و سازمان بازنشستگی شهرداری تهران به سازمان بازنشستگی واگذار می شود، گفت: در پی این تفاهم نامه سازمان بازنشستگی نیز این وظیفه را به نمایندگی از سوی خود به شرکت عمرانی کارکنان می سپارد. در همان سال صورت جلسه فصل مشترک بین طرفین تفاهم نامه امضا می شود که در این صورت جلسه پروژه های نیمه تمام دریاچه مشخص شده است.

او با اشاره به پروژه های نیمه تمام مجموعه شهداری خلیج فارس اضافه کرد: ساختمان مانیتورینگ، ساختمان امداد، ساختمان سرویس بهداشتی، تکمیل پیست دوچرخه سواری و پل روگذر ارغوان و پل روگذر فلزی و ... از جمله این پروژه ها بوده است که در قالب همان تفاهم نامه مقرر می شود که سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با استفاده از درآمدهای دریاچه و همچنین سرمایه‌گذاری نسبت به تکمیل پروژه ها اقدام کند.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با اشاره به اینکه از سال ١٣٩٢ تا سال ١٣٩٩ هیچ اقدامی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام انجام نمی شود، تصریح کرد: اردیبهشت ماه سال  ١٣٩٩ که مسئولیت اداره شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران به اینجانب سپرده شد، با حمایت مدیر عامل سازمان بازنشستگی و هیات مدیره شرکت با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم تکمیل این پروژه ها در دستور کار شرکت قرار گرفت.

او ادامه داد: با وجود کاهش شدید درآمدهای مجموعه شهدای خلیج فارس که ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی های مکرر کسب و کارها فعال بود، خوشبختانه توانستیم اوایل دی ماه سال ٩٩ با استفاده از منابع مالی و درآمدهای شرکت و بدون دریافت کمک از سهامداران یا شهرداری مرکز، پروژه های نیمه تمام را به صورت امانی و با تکیه بر توان تخصصی همکاران شرکت شروع کنیم.

رضوی کیا توضیح داد: با توجه به ابلاغ مکرر ضرایب تعدیل قراردادهای پیمانکاری در سال گذشته که ناشی از نوسان شدید قیمت ها در بازار بود، به هیأت مدیره شرکت پیشنهاد دادیم که پروژه های عمرانی و توسعه ای دریاچه با استفاده از نیروی انسانی متخصص درون شرکت و به صورت امانی انجام شود تا بتوانیم بدون دغدغه در موعد مقرر و در همین دوره مدیریت شهری پروژه ها را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران ادامه داد: علیرغم این که در ادوار گذشته شرکت برای پرداخت حقوق کارکنان و پرداخت هزینه های جاری و نگهداشت دریاچه با مشکل جدی مواجه بوده و از سهامداران عمده به ویژه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران استقراض یا کمک مالی دریافت می کرد؛ خوشبختانه با صرفه جویی در هزینه های غیر ضرور، وصول مطالبات معوقه و افزایش درآمدها و مدیریت صحیح منابع و مصارف مالی، نه تنها حقوق کارکنان شرکت؛ حقوق کارکنان پیمانکاران نگهداشت و هزینه های جاری به موقع پرداخت شد، بلکه بیش از دو میلیارد تومان از دیون سنواتی شرکت به پیمانکاران طرف قرارداد هم پرداخت و بودجه مورد نیاز پروژه‌های عمرانی دریاچه نیز تامین و پروژه ها تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

او با اشاره به تکمیل پروژه پیست دوچرخه سواری مجموعه شهدای خلیج فارس عنوان کرد: پروژه تکمیل پیست دوچرخه و احداث پیاده راه ضلع غربی دریاچه حد فاصل دریاچه و بوستان جنگلی چیتگر که شامل ١ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و یک کیلومتر مسیر پیاده روی و ١٢٠٠٠ متر مربع توسعه فضای سبز پیرامونی آن است از دی ماه سال ١٣٩٩ با اعتبار ۴٠ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

رضوی کیا  در تشریح ضرورت های تکمیل این پیست دوچرخه سواری توضیح داد: این مسیر به محلی برای انباشت زباله و زندگی حیوانات شهری تبدیل شده بود، همچنین یکی دیگر از ضرورت‌های تکمیل پیست دوچرخه گزارش های متعدد برخورد دوچرخه‌سواران با شهروندانی بود که رینگ پیرامونی را برای پیاده روی انتخاب کرده بودند. چون مسیر دوچرخه تکمیل نشده بود، دوچرخه‌سواران به ناچار در بخشی از مسیر وارد رینگ پیاده روی اطراف دریاچه می شدند و همین امر باعث برخورد فیزیکی دوچرخه سواران با شهروندان می شد که شکایت های پی در پی شهروندان را به دنبال داشت.

کاشت ۸۰۰ اصله درخت در محور باغ راه آسمان

او با بیان اینکه در این محور ۴٠٠ اصله درخت چنار، ۴٠٠ اصله درخت زیتون در طرفین مسیر دوچرخه و پیاده راه کاشته شده و تحت عنوان باغ راه آسمان امروز با حضور پیروز حناچی شهردار تهران به بهره برداری رسید، اضافه کرد: با اتصال پیست دوچرخه سواری دریاچه شهدای خلیج فارس به پیست دوچرخه سواری بوستان جنگلی چیتگر، علاقه مندان به دوچرخه سواری ماجراجویانه می توانند مسیر دوچرخه تا جنگل را رکاب بزنند.

 مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با اشاره به تکمیل سایر پروژه های مجموعه شهدای خلیج فارس اظهار کرد: یکی دیگر از کارهایی که از گذشته باقی مانده بود، ساختمان های نیمه تمام سطح مجموعه مانند ساختمان مانیتورینگ، ساختمان سرویس بهداشتی و ساختمان نیمه تمام ضلع غربی دریاچه بود که به محل انباشت نخاله های ساختمانی و زندگی حیوانات تبدیل شده بود و چهره نامناسبی از یک مجموعه گردشگری به نمایش می گذاشت. امروز با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، ساختمان ضلع غربی دریاچه به عنوان ساختمان یگان حفاظت دریاچه شهدای خلیج فارس و همچنین ساختمان سرویس بهداشتی شامل ۱۶ چشمه و ۳باب اتاق مادر و کودک افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

او تاکید کرد: ساختمان مانیتورینگ هم که در طرح قبلی صرفا به عنوان محلی برای کنترل دوربین های پایش و نظارت تصویری در نظر گرفته شده بود، با تغییراتی به عنوان مرکز آمار رصد دریاچه شهدای خلیج فارس با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال تکمیل است. ما در مرکز آمار و رصد دریاچه علاوه بر پایش و نظارت تصویری پهنه ٢۵٠ هکتاری دریاچه شهدای خلیج فارس، اطلاعات مربوط به فرصت های سرمایه گذاری در دریاچه و پتانسیل های گردشگری مجموعه را آماده می کنیم و انشالله بنا داریم مرکز آمار و رصد دریاچه به محلی برای معرفی این پتانسیل های گردشگری و فرصت های اقتصادی به سرمایه گذاران و همچنین محلی برای تصمیم گیری های مدیریتی در مورد بهره‌برداری، نگهداری و توسعه مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس تبدیل ‌شود. در حال حاضر منتظر ابلاغ نقشه های اجرایی تاسیسات و تجهیزات ساختمان مرکز آمار و رصد شهری دریاچه از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران هستیم تا ادامه کار را با سرعت پیش ببریم.

رضوی کیا افزود: پیش بینی ما این است در صورت ابلاغ نقشه ها ظرف مدت ۶٠ روز این ساختمان و تاسیسات و تجهیزات آن نیز تکمیل و آماده بهره‌برداری شود. برای ساختمان های نیمه تمام مجموعه هم در مجموع ٢٠ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 10973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =