منطقه ۹ قطب تحقیقات فضای سبز شهری

کلینیک گل و گیاه منطقه ۹، در راستای بهبود وضعیت فضای سبز شهر تهران، شناسایی آسیب ها و آموزش شهروندان در موضوع فضای سبز و محیط زیست، تبدیل به قطب مطالعاتی فضای سبز شهری شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، مصطفی دینی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: کلینیک گل و گیاه منطقه ۹ دارای ظرفیتی است که می تواند به بهبود وضعیت محیط زیست و فضای سبز شهر تهران کمک موثر کند.

او در ادامه با اشاره به لزوم آموزش شهروندان در موضوع فضای سبز گفت: آموزش شهروندی و ارتقاء دانش و فرهنگ شهروندان در این زمینه از اهداف مهم مد نظر مدیریت شهری در منطقه است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۹، با تاکید بر لزوم بهره گیری از روش های علمی در حوزه توسعه و نگهداشت فضای سبز شهری، اضافه کرد: شهر تهران با موقعیت شکننده محیط زیستی نیاز به نگرش جامع علمی دارد تا از طریق احیا بتوان از آستانه شکنندگی خارج و به شرایط پایداری مطلوب نزدیک شد.

دینی در خاتمه با اشاره به موفقیت این کلینیک در طرح مطالعاتی و اجرایی استفاده از عناصر عصاره های گیاهی در مهار حشره سفید بالک، گفت: این طرح مطالعاتی به صورت مقاله، در ژورنال ها و کنفرانس های علمی ارائه شده و یکی از نتایج مهم و اثر گذار این مجموعه است که امیدواریم انجام این گونه طرح ها بتواند در حوزه اجراء به بهبود زیست شهری کمک کند.

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 11020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =