مصوبه کمیسیون ماده ۵ در خصوص انتقال حق توسعه باطل است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حالی که شورا مصوبه ای داشت مبنی بر الزام شهرداری به ارائه لایحه ای در خصوص انتقال حق توسعه به شورا تا در این خصوص تصمیم گیری شود، اما متاسفانه این اقدام برای کمیسیون ماده ۵ صورت گرفت و لذا مصوبه کمیسیون ماده ۵ در این خصوص باطل است و این اقدام به نوعی خط کشیدن بر صورت شورا بوده است.

به گزارش شهر به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در سیصدمین جلسه شورا گفت: ما در شورا مصوبه ای داشتیم که شهرداری را ملزم کردیم موضوع انتقال حق  توسعه را به شورا بیاورند تا  در کمیسیون ها بررسی شود و در نهایت  تبدیل به مصوبه و آیین نامه مشخص شود، تا این حرکت بسیار مهم را با آیین نامه مشخصی پیش ببریم و مشکلی پیش نیاید اما  متاسفانه به جای اینکه این موضوع را به شورا بیاورند به کمیسیون ماده ۵ بردند.

هاشمی در ادامه افزود: بنده در کمیسیون ماده ۵ به این موضوع اعتراض داشتم که این موضوع ابتدا باید در شورای شهر و بعد شورای عالی شهر سازی و بعد در کمیسیون ماده ۵ مطرح شود. اما متاسفانه این اقدام را صورت دادند.

او اضافه کرد: روز گذشته کمیسیون ماده ۵ تشکیل می شود و من نیز در جلسه حضور داشتم اما جلسه حتی به عدد هم نرسید و من به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردم اما در کمال تعجب این موضوع را در جلسه مطرح کردند و گویا بدون حضور اعضا هم مطرح کردند و مصوبه ای هم در این خصوص صادر کردند. البته آقای سالاری به عنوان کمک من در جلسه حضور داشتند اما بدون حق رای.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از نظر من این مصوبه غیر قانونی است. ما اگر می خواهیم موضوع انتقال حق توسعه را به صورت درست اجرا کنیم باید طوری اجرا شود که مشکلی برای شهرداری از نظر منابع و هزینه ها ایجاد نشود.

او ادامه داد: در موضوع انتقال حق توسعه ابتدا بحث میراث فرهنگی مطرح بود یعنی جاهایی که به دلیل محدودیت های میراث فرهنگی نمی توانند پلاک خود را بسازند.  اما آقای سالاری بحث باغات را نیز به آن اضافه کردند که  این می تواند هزینه های شهر را افزایش دهد،  یعنی اگر کسی نتواند باغش را بسازد حقی ضایع شده، در نتیجه می تواند این حق را بفروشد. در این موضوع شورا دور خورد و مصوبه ای که داده شد کاملا غیر قانونی بود.

محسن هاشمی در ادامه گفت: این اقدام مصداق بارز خط کشیدن بر صورت شورا بود.

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 11055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =