ارائه آموزش های مهارتی و تخصصی به کودکان کار در مرکز پرتو منطقه ۱۱ در حال انجام است

شهردار منطقه ۱۱ تهران به مناسبت روز جهانی مبارزه با کارکودکان از شناسایی، ارائه آموزش های مهارتی و توانمند سازی بیش از ۱۵ دختر نوجوان که پیش از این به عنوان کودک کار فعالیت می کردند؛ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ ژوئن روز چهانی مبارزه با کار کودکان و هم زمانی آن با ولادت حضرت معصومه (س)، ویژه برنامه ای  با حضور دخترانی که در" مرکز کاهش آسیب اجتماعی  پرتو" توسط شهرداری منطقه ۱۱ توانمند شده اند؛ برگزار خواهد شد.

آبادیان با  بیان این که هدف از اجرای این مراسم تشویق و حمایت از توانمند سازی کودکان و نوجوان در مرکز پرتو منطقه ۱۱ تهران است؛ افزود: بیش از ۱۵ نفر از دخترانی که پیش تر با عنوان کودک کار و خیابان فعالیت داشتند و در معرض آسیب های اجتماعی بودند، پس از شناسایی در مرکز پرتو مشغول به فعالیت شده و  با آموزش و گذراندن دوران های تخصصی، توانمند سازی شدند و این تعداد که بالای ۱۵ سال سن دارند در این مرکز به عنوان کارشناس اپراتور پاسخگویی مشغول به کار هستند.

او ادامه داد: برای تشویق و حمایت از دختران بالای ۱۵ سال در معرض آسیب که در مرکز پرتو با حمایت شهرداری توانمند و شاغل شدند، به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و هم زمانی آن با روز جهانی مبارزه با کار کودکان، مراسمی با حضور کودکان کار و مدیران شهری برگزار خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ این مراسم روز ۲۲ خرداد از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ با سخنرانی روان شناسان حوزه کودک و اهدای جوایز و برنامه های نشاط انگیز در مرکز پرتو این منطقه برگزار خواهد شد.

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
کد خبر: 11056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =