اولین جلسه کمیته پدافند غیرعامل منطقه۲۱ برگزار شد

به ریاست دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه۲۱ و با حضور معاونین، شهرداران نواحی، مدیران شهری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، آموزش و پرورش، آتش نشانی و اورژانس؛ اولین جلسه کمیته پدافند غیرعامل منطقه۲۱ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، هادی اسماعیلی دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این منطقه در ابتدای این نشست گفت: می بایست بین مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تفاوت قائل شد؛ علی رغم همگن بودن این دو واژه تخصصی، اهداف و برنامه ها و موضوعات آنها کاملا مجزا هستند.

اسماعیلی افزود: از سال۱۳۹۹ که "قانون مدیریت بحران کشور" در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تمامی سازمان ها ابلاغ شد می توان گفت که پس از این "مبحث مدیریت بحران و پدافند غیرعامل" به عنوان یک ماموریت همیشگی مطرح است.

اسماعیلی یادآور شد: "پدافند غیرعامل" عبارت است از مجموعه ای از "اقدامات غیرمسلحانه" که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تاثیر مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمن می شود.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه معاونین و مدیران شهری منطقه۲۱ در کمیته پدافند غیرعامل و تشریح وظایف آنان و برنامه های مدنظر طرح گفت: با هماهنگی و هم اندیشی بیشتر در بین اعضای عمومی و تخصصی این کمیته، می توان قدم های بزرگ و موثری جهت کاهش میزان آسیب پذیری های احتمالی برداشت.

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 11187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =