گفت‌وگو با مردم مهم‌ترین ابزار برای شناخت ضعف‌های مدیریتی است

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سه‌شنبه ۲۵ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۲ از طریق سامانه ۱۸۸۸ پاسخگوی شهروندان تهرانی بود. او تاکید کرد که گفت‌وگو با مردم مهم‌ترین ابزار برای شناخت ضعف‌ها در مدیریت است.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همراهی جمعی از معاونان و مدیران ارشد این سازمان سه‌شنبه ۲۵ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۲ از طریق سامانه ۱۸۸۸ پاسخگوی سؤالات و دغدغه‌های شهروندان تهرانی بود. در این گفت‌وگو حمیدرضا نصیریان رییس سامانه مدیریت شهری ۱۳۷، مجتبی موسوی رییس، فاضل حیدری معاون ارتباطات و داوود باقرزاده معاون اطلاع‌رسانی و بهره‌دهی سامانه ۱۸۸۸ به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشتند و علی‌اصغر اسدپور معاون مالی اداری، محمد امینی معاون هماهنگی، برنامه‌ریزی و امور شوراها، سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی، علیرضا زندوکیلی معاون هنری، برومند نامداری مدیرکل نظارت و بازرسی، رضا تاجیک مدیر کل حراست و سعید صدرائیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام امرودی را در این گفت‌وگوی سه ساعته همراهی کردند.

برومند نامداری مدیرکل نظارت و بازرسی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره چگونگی روند این اتفاق توضیح داد: سامانه ۱۸۸۸ برای پاسخگویی سریع، دقیق و صحیح به شهروندان در طی سالیان در شهرداری تهران فعال است و سازمان‌ها، شرکت‌ها، معاونت‌ها و مناطق شهرداری در زمان‌های مشخص به صورت تلفنی پاسخگوی شهروندان هستند. 

او افزود: پیش از این سازمان فرهنگی هنری زیر نظر معاونت اجتماعی نسبت به این امر اقدام می‌کرد که با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و به دلیل افزایش پیشنهادها، انتقادها و حتی تقدیر و تشکرها از سازمان فرهنگی هنری از زمان شیوع کرونا؛ با پیشنهادی که از سوی اداره کل بازرسی سازمان فرهنگی هنری به سازمان بازرسی شهرداری تهران ارائه شد، پس از بررسی‌های لازم موافقت کردند که سامانه ۱۸۸۸ در بازه‌های زمانی مشخص برای پاسخگویی به شهروندان در اختیار سازمان فرهنگی هنری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام امرودی: گفت‌وگو با مردم مهم‌ترین ابزار برای شناخت ضعف‌ها در مدیریت است

حجت‌الاسلام میثم امرودی نیز درباره ویژگی‌های تماس با سامانه ۱۸۸۸ گفت: این گفت‌وگو چند ویژگی دارد، ویژگی نخست آن این است که این فرصت را می‌دهد تا شهروندان دغدغه‌هایشان را بیان کنند. دومین نکته برقراری ارتباط عاطفی بین مسئولان سازمان فرهنگی هنری با مردم و حتی بخشی از همکاران زیرمجموعه خود است. این گفت‌وگوی صمیمانه به مدیران این نکته را گوشزد می‌کند که ضعف‌هایی در مدیریتشان وجود دارد که باید پاسخگوی آن باشند. 

رییس سازمان فرهنگی هنری اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این نوع برقراری تماس دارد این است که شاخک‌های مدیران را حساس می‌کند تا بهتر به این نتیجه برسند که چه موضوعی نیاز مردم است، چه موضوعی علاقه مردم و چه موضوعی کشش مردم است. یک وقت‌هایی ما یک کاری را برنامه‌ریزی می‌کنیم که نیاز مردم هست اما به آن علاقه ندارند؛ گاهی علاقه هست و نیاز نیست. اما اگر هم مسیر شد و نیاز همراه شد با ایجاد علاقه، آن‌وقت است که یک فعالیت فرهنگی نتیجه‌بخش خواهد بود.

حجت‌الاسلام امرودی در پایان گفت: یکی دیگر از نقش‌هایی که سامانه ۱۸۸۸ ایفا می‌کند، نخ تسبیح بین مدیریت‌های مختلف شهرداری تهران است. معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف شهرداری تهران به دلیل عظمت این مرکز، بیشتر نگاه تشریفاتی به هم دارند. اتفاقی که باعث می‌شود همه ما در جریان مسائل و برنامه‌هایی که در بدنه معاونت و سازمان‌های دیگر در حال وقوع است نباشیم. پاسخگویی به تماس‌های شهروندان و گفت‌وگو با آنها باعث می‌شود ما با فعالیت‌ها و برنامه‌های دیگر مجموعه‌ها هم بیشتر آشنا شویم.

تاجیک: ثبت پیام‌های مردم آغاز کار است؛ باید مطالباتشان را پیگیری کنیم

رضا تاجیک مدیرکل حراست سازمان فرهنگی هنری درباره این رویداد بیان کرد: پاسخگویی رییس و مدیران ارشد سازمان در سامانه ۱۸۸۸ اتفاق بزرگ و نویی در سطح شهر تهران بود و خدا را شاکریم که بازخورد خوبی هم در این زمینه از طرف مردم و کارکنان داشتیم. اما به نظرم آنچه می‌تواند ثمربخش بودن این اقدام را نشان دهد، تصمیم‌گیری‌های مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری درباره این پیام‌هاست.

او افزود: حجم تماس‌ها و واکنشی که شهروندان و به طور ویژه‌تر کارکنان سازمان به این اتفاق داشتند، نشان‌دهنده اهمیت این درگاه گفت‌وگو است، اما به نظر من ثبت پیام‌های مردم آغاز کار است؛ باید مطالباتشان را پیگیری کنیم تا بدانند که بیان مشکلاتشان می‌تواند مثمر ثمر باشد.

اسدپور: استقبال همکاران و شهروندان از این فرصت، نشان‌دهنده لزوم این اتفاق در سازمان فرهنگی هنری است

علی‌اصغر اسدپور معاون مالی اداری سازمان فرهنگی هنری نیز درباره مفید بودن این اقدام گفت: آنچه من همواره به تمامی مدیران سازمان تاکید کرده‌ام این است که همواره تلاش کنند تا دسترسی و ارتباط افراد زیرمجموعه‌شان، همکاران و شهروندان به آنها به راحتی میسر باشد، اما در این میان به هر حال هستند همکاران و شهروندانی که از این فرصت پیش آمده برای بیان دغدغه خود استفاده کردند و این موضوع نشان‌دهنده لزوم این اتفاق در سازمان فرهنگی هنری است.

امینی: گفت‌وگو با مردم در تداوم آن چیزی است که همه بزرگان دینی ما به آن عادت داشتند

محمد امینی معاون هماهنگی، برنامه‌ریزی و امور شوراهای سازمان فرهنگی هنری درباره حضور رییس سازمان در سامانه ۱۸۸۸ گفت: این اتفاق که به یمن دهه کرامت در سازمان فرهنگی هنری افتاد، در تداوم آن چیزی است که همه بزرگان دینی ما به آن عادت داشتند و آن هم بودن در کنار مردم و شنیدن حرف‌هایشان است. این اتفاق که به شکل عینی‌تری در سازمان فرهنگی به وقوع پیوست برای ما باعث افتخار است.

او افزود: البته همه مدیران سازمان در دسترس هستند و کارکنان این امکان را دارند که اگر نکته‌ای دارند آن را به گوش مدیران برسانند، اما این هم در واقع یک راهی است که انشالله در راستای شنیدن دغدغه‌های مردم و کارکنان سازمان و رفع آن گام‌های مؤثری برداریم.

زندوکیلی: اگر زمینه حقیقی خدمت به شهروندان در چنین جلساتی فراهم باشد، ادامه آن مفید و مؤثر خواهد بود

علیرضا زندوکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره ادامه‌دار بودن این گفت‌وگوها عنوان کرد: طبعاً اگر زمینه حقیقی و واقعی خدمت به شهروندان در چنین جلساتی فراهم باشد، ادامه آن مفید و مؤثر خواهد بود. انشالله به این شرط که انتقال پیام که انجام می‌شود رسیدگی کامل از سوی مراجع ذی‌ربط صورت بگیرد. امیدواریم در سازمان ما که داعیه‌دار فرهنگ و هنر در شهر تهران است این دغدغه‌ها به درستی پیگیری شود.

او افزود: امروز بیشتر تماس‌هایی که من پاسخگوی آن بودم از داخل سازمان بود و این نشان می‌دهد که ما در سازمان مشکلاتی داریم که موظف به حلشان هستیم. خرسندم که این هم مسیری شد تا همکاران ما اگر مسئله و مشکلی دارند به گوش رییس سازمان برسد و امیدواریم که با دستور ایشان همه این مشکلات به زودی رفع شود.

فاطمیان‌پور: این اتفاق تجربه جدیدی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود

سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز درباره این اقدام گفت: این اتفاق تجربه جدیدی در سازمان فرهنگی هنری بود. اینکه در نشستی با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری و جمعی از معاونان و مدیران کل این سازمان بدون واسطه به گفت‌وگو با شهروندان و بخشی از همکارانمان پرداختیم.

او درباره چگونگی پاسخگویی به نکات مطرح‌شده در این نشست گفت: بخشی از پاسخگویی‌ها همین امروز انجام شد و تماس‌ها به مسئولان ذی‌ربط منتقل شد اما بخشی دیگر از دغدغه‌ها که نیازمند به پیگیری بیشتری بود یادداشت‌برداری شده و ظرف چند روز نتیجه حاصله به اطلاع شهروند یا همکاری که این موضوع را مطرح کرده خواهد رسید.

فاطمیان‌پور در پایان گفت: از برگزاری این نشست بسیار خرسندم، چرا که هم ارتباط صمیمانه و بدون واسطه‌ای است و هم مصداق بارز آن توصیه حضرت امیر (ع) به مالک اشتر است که خودت را روزانه در معرض مراجعین قرار بده. این هم مراجعه بی‌واسطه مردم بود که با استقبال خوبی از سوی آنها روبه‌رو شد.

در طول گفت‌وگو با رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیش از ۶۰ تماس با سامانه ۱۸۸۸ صورت گرفت. بخش عمده‌ای از این دغدغه‌ها با تماس و گفت‌وگوی مستقیم با مسئول مربوطه رفع شد و بخش دیگری که نیاز به زمان و پیگیری بیشتر داشت، برای رسیدگی بیشتر در دستور کار قرار گرفت.

بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حضور و گفت‌وگو با رییس سازمان فرهنگی هنری در سامانه ۱۸۸۸ ادامه‌دار خواهد بود که زمان برگزاری نوبت بعدی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

در این نشست داوود باقرزاده معاون اطلاع‌رسانی و بهره‌دهی سامانه ۱۸۸۸ نیز توضیحاتی درباره فعالیت‌های این سامانه ارائه کرد. 

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 11244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =