افزایش نشاط اجتماعی و بازیابی سرمایه های فرهنگی در تابستان پایتخت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح ویژه برنامه های شادستان ۱۴۰۰ با ابراز تاسف از اینکه تابستان امسال نیز همچون سال گذشته، پایتخت دامن گیر شرایط کرونایی است گفت: ویژه برنامه های شادستان امسال با هدف افزایش نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، فرصت مغتنمی برای ارتقاء و بازیابی سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر تهران با رویکرد «تهران شهری برای همه» است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی یگانه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه آغاز تابستان ۱۴۰۰ تصریح کرد: ویژه برنامه های تابستانی امسال شهرداری را با استفاده از فن آوری‌های نوین ارتباطی و با رویکرد محله محوری برنامه ریزی کرده ایم تا اجرای طرح ها در تمامی لایه های کلانشهر تهران قابل مشهود باشد.
جوادی یگانه با تاکید بر اینکه تلاش شده شرایط کرونا خللی در برگزاری و اجرای برنامه های اجتماعی، فرهنگی و نشاط افزای شهر تهران ایجاد نکند افزود: یکی از اولویت های ویژه برنامه های شادستان ۱۴۰۰ ایجاد فرصت های مناسب برای تفریح و گردشگری کم هزینه برای عموم شهروندان به ویژه اقشار کم درآمد شهری بوده است. از همین رو با توجه به ویژگی های جغرافیایی و همچنین بافت اجتماعی و فرهنگی اختصاصی هرمنطقه برنامه های تاسبتانی اجرا می شود.
جوادی یگانه با یادآوری اینکه فضای کنونی جامعه نیاز به توجه بیش از پیش به رویکرد خانواده محوری در اجرای برنامه های محله محوری دارد، ادامه داد: بی شک توسعه و ترویج فرهنگ اصیل و غنی اسلامی – ایرانی از طریق برنامه های شادستان ۱۴۰۰ فرصتی مغتنمی برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و تقویت بنیان خانواده های ساکن در کلانشهر تهران است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شرایط کرونا همچنان دغدغه بسیاری از خانواده ها برای حضور در برنامه های شهری است، خاطر نشان کرد: تمامی ویژه برنامه شادستان ۱۴۰۰ با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی و ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران (مطابق با آخرین ابلاغیه‌ها) برنامه ریزی و اجرا می شوند.
او ارتقاء و بازیابی سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر را یکی از دغدغه مدیریت شهری دانست و افزود: ویژه برنامه های شادستان ۱۴۰۰ با توجه ویژه به هویت متکثر شهروندان، اقوام مختلف، گروه های سنی و تنوع سلایق در سطح محلات و مناطق ۲۲ گانه اجرا می شوند.
جوادی یگانه نکوداشت و پاسداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی با رویکرد مشارکت ذینفعان، توجه به فرهیختگان شهر تهران و رعایت موازین اسلامی و قوانین و مقررات در روند اجرای تمامی برنامه‌های تابستان معاونت اجتماعی و فرهنگی را گامی در جهت تحقق شعار "تهران شهری برای همه" عنوان کرد و گفت: در شادستان ۱۴۰۰ تلاش کرده ایم با تعادل بخشی بین برنامه‌های منطقه‌ای و محلی فرصتی برای  جلب مشارکت شهروندان ایجاد کنیم.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اجرای برنامه های متنوع برای گروه‌های اجتماعی در چارچوب رویکرد «تهران شهری برای همه» را از اولویت های شادستان ۱۴۰۰ برشمرد و خاطر نشان کرد: سرای محلات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی اعم از مساجد، پایگاه‌های بسیج و سازمان‌های مردم نهاد پایگاه های هدف اجرای این ویژه برنامه ها در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خواهند بود تا در پایان تابستان ۱۴۰۰ شاهد تحقق هر چه بیشتر نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان باشیم.
جوادی یگانه در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح ویژه برنامه های شادستان ۱۴۰۰ ادارات کل و زیر مجموعه های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی گفت: همزمان با آغاز تابستان ۱۴۰۰ مجموعه فعالیت هایی با هدف نشاط آوری شهر تهران از سوی ادارت کل، سازمان ها، شرکت ها و ستادهای معاونت اجتماعی در دست اقدام هستند که بخش قابل توجهی از این ویژه برنامه ها به دلیل تداوم شرایط کرونایی در پایتخت به شیوه مجازی و از طریق فن آوری های نوین ارتباطی انجام می شوند.

مشاوره به زنان سرپرست خانوار در طرح خانواده یار 
او در تشریح ویژه برنامه های شادستان ۱۴۰۰ در ادارات زیر مجموعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان اداره کل فرهنگی کارناوال های شادی، موسیقی، عروسکی و هنرهای نمایشی، جشنواره روایت و خیال، پخش ویدیویی روایات تهران، مجموعه تیزر داستانی "جان تو، جان شهر" و مجموعه ۱۶ قسمتی مستندهای تهران، جشنواره عکس تهران، پنجاه نفر، یک سوال، رادیو تهران ۱۴۰۰ و هدایای تهران (با الهام از نقوش هویت بصری) در سطح مناطق ۲۲ گانه و برای عموم شهروندان برگزار می کند.
به گفته جوادی یگانه اداره کل امور بانوان نیز با آغاز تابستان ۱۴۰۰ بنا به فراخور زمانی همزمان با سال روز ازدواج، روز ملی خانواده، روز جهانی زنان بیوه و هفته جهانی شیردهی برای عموم شهروندان و به ویژه زنان، مادران و دختران سلسله وبینارهای تخصصی در بستر فضای مجازی برگزار خواهد کرد.
او در تشریح ویژه برنامه های شادستان در اداره کل امور بانوان نیز گفت: برگزاری گذر نشاط در قالب فعالیت های ورزشی – فراغتی، اجرای دوره های آموزشی _مهارتی و هنری در گروه های سنی مختلف و ارائه خدمات مشاوره به کارکنان زن و زنان سرپرست خانوار در قالب طرح "خانواده‌یار" از جمله برنامه های اداره کل امور بانوان در تابستان ۱۴۰۰ است که در مجموعه های تفریحی و فرهنگی شهربانو و شهردخت، بوستان های بانوان و مناطق ۲۲ گانه و فضای مجازی برگزار می شود.
به گفته جوادی یگانه برگزاری لیگ حافظه، وبینارهای سلامت محور، ارائه خدمات سلامت روان، دوشنبه های سالمندی و انتخابات کانون های سلامت مناطق ۲۲ گانه نیز از دیگر ویژه برنامه های اداره کل سلامت است که چه به صورت مجازی و چه در سرای محلات تلاش خواهند کرد تا موجب ارتقا نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان تهرانی شوند.
او در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری مدرسه مهارتی تابستانی و طرح واژه های آسمانی به صورت مجازی در سایت شهردار مدرسه و سامانه شاد از یک سو و اجرای برنامه های ویژه کودکان با همکاری کانون پرورشی فکری، طرح ارتقای آپارتمان نشینی و برگزاری مانور موتور سوار خوب در سطح مناطق ۲۲ گانه از سوی دیگر از جمله برنامه های شادستان ۱۴۰۰ معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است تا نشاط شهر تهران و شهروندان در طول سه ماه پیش رو تامین شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران یادآور شد که علاوه بر ادارت کل، سایر سازمان ها، شرکت ها و ستادهای زیر مجموعه این معاونت و مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نیز همزمان با آغاز فصل تابستان اجرای ویژه برنامه های شادستان ۱۴۰۰ را در دستور کار خود دارند.

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 11245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =