ضرورت رعایت حریم مترو در ساخت و سازها

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت رعایت حریم شبکه مترو در ساخت وساز تاکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اسماعیل سلیمی در نشست بررسی الزامات و ضوابط حریم اماکن مترو که در راستای کمیته هماهنگی واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیر سطحی برگزار شد، با بیان اینکه عدم رعایت حریم مترو در شهر تهران باعث کاهش ایمنی و ایجاد خطر برای شهروندان می شود، بر لزوم رعایت این الزامات و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم اماکن مترو تاکید کرد.

سلیمی افزود: در این نشست مقرر شد از این پس اطلاعات احداث مگا پروژه ها در حریم خطوط مترو به اطلاع سازمان مدیریت بحران شهر تهران رسیده و برای صدور مجوز تمام پروژه های شهری که در حریم 50 متری خطوط مترو هستند از شرکت مترو استعلام انجام شود.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران افزود: در حال حاضر به منظور ایجاد هماهنگی های بیشتر بین بخشی و دریافت استعلام های حریم خطوط مترو از طریق سامانه صدور پروانه معاونت شهرسازی، خطوطی از مترو که دارای نقشه ساخت هستند ملاک عمل قرار می گیرد و خطوطی که فعلا فاقد نقشه ساخت هستند، نقشه های موجود ارائه شده توسط شرکت مترو ملاک عمل است. همچنین مقرر شد برای صدور مجوز تمام پروژه های تاسیسات شهری شامل آب ، برق، گاز، مخابرات ، ترافیک و ... از شرکت مترو استعلام انجام شود.

سلیمی افزود: مصوبات این نشست تا حصول نتیجه توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران پیگیری می شود تا گام موثری در کاهش خطرپذیری شبکه مترو و فضاهای زیرسطحی شهر تهران باشد.

در این نشست، نمایندگان مترو،  شرکت بهره برداری و معاونت های عمرانی و شهرسازی نیز پیشنهاد کردند ضوابط و مقررات حریم های خطوط مترو و نحوه ساخت و سازها در آن به منظور پیشگیری از بروز مشکلات و مسائل حقوقی آتی، در کمیسیون ماده پنچ ارائه و مصوب شود.

این نشست با حضور مدیران شرکت های بهره برداری، راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، معاونت شهرسازی و معماری، در محل دبیرخانه کمیته در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 11254

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =