مرکز نوآوری رسانه همشهری راه اندازی شد

شهر: نخستین مرکز نوآوری رسانه‌ کشور با همکاری «پارک علم و فناوری دانشگاه تهران » و « موسسه همشهری » و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار شهر، ظهر امروز- یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰- ابوالحسن ریاضی، مدیر عامل روزنامه همشهری در این نشست گفت: رسانه‌های کاغذی کشور نزدیک به یک دهه است که مسیر متفاوتی را طی کردند که عنوان وضعیت فعلی را چیزی جز بحران نمی‌توان گذاشت.

او نبود تراز مالی مجموعه‌های رسانه‌های کاغذی را بحران اصلی این یک دهه عنوان کرد و توضیح داد: علاوه بر این، با از میان رفتن اهمیت خبر با ریزش مخاطب روزنامه‌ای و کاغذی روبرو شدیم اما؛ با این فرض طرح تحول دیجیتال همشهری از سال ۹۸ آغاز شد و مهم ترین اقدام، اصلاح بخشی از ساختارهایمان در بخش آنلاین بود که از ۴۰ هزار بازدید به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازدید رسید.

ریاضی گفت: از شهریور پارسال رایزنی که با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری آغاز شد پایه‌گذارب مرکز نوآوری بود. درواقع این مرکز ، مرکز نوآوری رسانه است و تمرکزش روی چیزی جز رسانه نخواهد بود و در هشت بخش مسایل را احصا شد.

مدیر عامل روزنامه همشهری با بیان اینکه پنج منبع برای فعال شدن استارتاپ ها پیش بینی شده است، افزود: نخست؛ بخش صندوق دانشگاه تهران و پارک فناوری، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که هم اکنون سرمایه‌گذاری در اپلیکیشن نیازمندی‌ها به مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان پیشنهاد داریم، موسسه همشهری روی پروژه‌هایی مهم سرمایه ‌گذاری خواهد کرد و همچنین مذاکرات با سایر روزنامه‌ها و رسانه‌ها انجام شد و آنان به شکل کنسرسیوم اعلام آمادگی کردند.

او این را هم گفت که: هم اکنون مرکز نوآوری رسانه همشهری این امکان را دارد که وارد فاز اجرایی شود. به گزارش شهر، در آیین افتتاح مرکز نوآوری رسانه همشهری، پیروز حناچی، شهردار تهران، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمود نیلی‌احمدآبادی رییس دانشگاه تهران و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران حضور داشتند.

۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 11326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =