در گذشته به فعالیت های استارتاپی نگاه تجاری می شد

شهر: زمانی شهرداری به فعالیت‌های استارتاپی و نوآورانه مانند فعالیت‌های تجاری نگاه می‌کرد؛ اما در این دوره، شهرداری شاید جزو نخستین دستگاه‌هایی بود که نیازهای فناورانه‌اش را به نمایش گذاشت و یا منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین افتتاح مرکز نوآوری رسانه همشهری، موسسه همشهری را نخستین روزنامه نسل جدید عنوان کرد و گفت: همشهری روزنامه‌ای است که برای نخستین بار جرات کرد رنگی و با قطع جدید چاپ شود و به همه مسایلی بپردازد که کمتر رسانه‌ای می‌پرداخت. این نوآوری در ذات همشهری اندوخته است و علت حیات این روزنامه این نوآوری‌ها است. 

به گفته او؛ در حال حاضر با توسعه فناوری تمامی روزنامه ها دچار چالش‌هاب جدی شدند، درباره همشهری اما؛ معادل روزنامه همشهری، نیازمندی‌ها بود که بخش عمده‌ای از اقتصاد همشهری را به دوش داشت و رقیب های زیادی پیدا کرد، گرچه خیلی‌ها در اوایل آغاز کارشان سراغ همشهری آمدند؛ اما جدی گرفته نشدند.

شهردار تهران گفت: چیزی که از همشهری خواستیم این بود که شما هم دیر یا زود با بحران مواجه خواهید شد و از الان باید به فکر باشید.

او افزود: خوشبختانه موسسه همشهری انعطاف پذیری و قابلیت های بالایی دارد نمونه اش همشهری آنلاین بود که بازدیدکنندگانش افزایش یافت.

حناچی با بیان اینکه در شهرداری تهران تلاش شد تا با نگاه متفاوت عمل کنیم، توضیح داد: زمانی شهرداری به این فعالیت ها مانند فعالیت‌های تجاری نگاه می‌کرد. اما شهرداری شاید جزو نخستین دستگاه‌هایی بود که نیازهای فناورانه‌اش را به نمایش گذاشت و یا منتشر کرد، مثلا در منطقه ۶ به دلیل ظرفیت فرهنگی بالا، بسیاری از شرکت‌های توسعه فناوری، شکل پیدا کردند و ۲۴۰ کافه کتاب در این دوره کوتاه شکل گرفت. 

او ادامه داد: با برنامه‌هایی که در حوزه تهران هوشمند داریم با جدیت بیشتری برنامه‌ها را ترغیب خواهیم کرد. به طوری که تاکنون هم اقداماتی در این زمینه مانند؛ راه‌اندازی مراکز تخصصی نوآوری و فناوری با محوریت شهری، شکل دادن ۱۰۰ تیم استارتاپ برای حل مشکلات شهری و راه اندازی مرکز زندگی هوشمند در ایستگاه تجریش انجام شد. 

شهردار تهران با بیان اینکه اگر به ۱۰ سال قبل بازگردیم، هیچ کدام از این خدمات در کشور ارایه نمی‌شد، چون نمی توانستیم اطلاعاتمان را منتقل کنیم گفت: اما هم اکنون، توسعه فناوری‌ها امکان‌پذیر است و اوج آن در فضای انتخابات بود که ۴۵ میلیون نفر در این فضا با هم در ارتباط بودند.

حناچی گفت: این بستر را در فضای شهر تهران با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد . بعد از ما و در مدیریت بعدی این مسیر را ترغیب خواهد شد؛ چرا که نیاز کشور است و راهی جز این وجود ندارد.

۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 11329

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =