حمایت شهرداری تهران از شرکت‌های نوآور و فعالیت‌های فناورانه

شهر: شهرداری نیازمندی‌های فناورانه‌اش را با هدف پاسخگویی پارک‌های علمی و فناوری منتشر کرده است. در هر موردی هم شرکت‌های نوآور بتوانند مشکلات شهرداری در حوزه مدیریت شهری را حل کنند مورد حمایت شهرداری قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری رسانه همشهری، در جمع خبرنگاران به دو حوزه اصلی برنامه تهران هوشمند اشاره کرد و توضیح داد: در برنامه تهران هوشمند ۲ حوزه  اصلی، شهرداری هوشمند و تهران هوشمند است و توسعه مراکز نوآوری یکی از این برنامه‌ها است که در شورای راهبری تهران هوشمند هم تصویب شده است.

به گفته او؛ امروز مرکز نوآوری (ناحیه نوآوری رسانه همشهری) که در مقابل دانشگاه تهران است با همکاری پارک علم و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و موسسه همشهری راه اندازی شد.

شهردار تهران با بیان اینکه فضای نوآوری همه فعالیت‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است، گفت: موسسات اقتصادی و فرهنگی که نتوانند خودشان را متناسب با این تغییرات و فضای نوآوری همراه کنند ممکن است از گردونه حذف شوند. خوشبختانه موسسه همشهری از ابتدا جزو موسسه‌های نوآور بوده و  از لحظه‌ای که منتشر شده و توسعه پیدا کرده همیشه این نوآروی را در حوزه های ارتباطی داشته و امیداریم امروز هم با همین نگاه در حوزه فضای نوآری و دیجیتال فعالیت اطلاع رسانی و فرهنگی خود را بیش از گذشته انجام دهد.

حناچی درباره دیگر اقدامات شهرداری در حوزه فناوری توضیح داد: شهرداری به طور دائم در حال ترغیب برنامه تهران هوشمند است و نیازمندی‌های فناورانه‌اش را با هدف پاسخگویی پارک‌های علمی و فناوری منتشر کرده است. در هر موردی هم شرکت‌های نوآور بتوانند مشکلات شهرداری در حوزه مدیریت شهری را حل کنند مورد حمایت شهرداری قرار می‌گیرند.

ظهر امروز، نخستین مرکز نوآوری رسانه‌ کشور با همکاری «پارک علم و فناوری دانشگاه تهران » و « موسسه همشهری » و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شد. در آیین افتتاح مرکز نوآوری رسانه همشهری، علاوه بر پیروز حناچی، شهردار تهران، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمود نیلی‌احمدآبادی رییس دانشگاه تهران و محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران حضور داشتند.

۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: 11331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =