«فرهنگ‌سرای سیار زیارت» به ایستگاه راه‌آهن رسید

«فرهنگ‌سرای سیار زیارت» که در دهه کرامت در شهر تهران برنامه برگزار کرد، در آخرین اجرای خود به میدان راه‌آهن تهران می‌رود.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، با مشارکت آستان قدس رضوی و شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا(ع) به مناسبت ایام فرخنده دهه کرامت جشن متفاوتی را در سراسر شهر تهران برگزار کرد. در این جشن که از سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز شد، کاروان شادی «فرهنگ‌سرای سیار زیارت» در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران حرکت کرد و روحیه شادی و نشاط معنوی را در سراسر شهر تهران پراکنده کرد. 

از جمله ویژه‌برنامه‌های مهم این کاروان که در این ۱۰ روز با استقبال خوب شهروندان اجرا شد، می‌توان به نقاره‌زنی توسط خادمان حرم امام رضا(ع)، توزیع متبرکات آستان قدس رضوی در بین مردم، نورافشانی، قرائت زیارت خاص حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اشاره کرد. 

پس از گذشت ۱۰ روز از فعالیت این کاروان و در آستانه سالروز میلاد امام هشتم علی بن موسی‌الرضا(ع)، مراسم اختتامیه این برنامه و جشن میلاد برگزار می‌شود. 

این مراسم اختتامیه همراه با نورافشانی، جشن میلاد امام رضا(ع)، سرودخوانی و تواشیح، نقاره‌زنی خادمان امام رضا(ع)، دمام‌زنی، بدرقه خادمان حرم رضوی که در مدت حرکت کاروان در تهران حضور داشتند و... از ساعت ۱۸:۳۰ روز دوشنبه ۳۱ خردادماه در فضای باز میدان راه‌آهن شهر تهران برگزار می‌شود. همچنین جمعی از چهره‌های فرهنگی و سیاسی از جمله رییس کل راه‌آهن، وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و... حضور خواهند داشت. 

«فرهنگ‌سرای سیار زیارت» در بازه زمانی ۱۰ روزه به نقاط پرتردد شهر تهران از جمله میدان انقلاب اسلامی، میدان آزادی، میدان هفت تیر، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، میدان ولی‌عصر(عج)، میدان بهارستان، دریاچه چیتگر و… رفت و با برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی تلاش کرد فضایی معنوی و شاد برای شهروندان تهرانی رقم بزند. 

۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 11346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =