ضرورت ایجاد رصدخانه شهری در دیگر شهرها و نقش موثر آن در مدیریت بحرانها

شهر: رییس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد رصدخانه های مشابه شهر تهران در دیگر شهرهای کشور می تواند نقش موثری در مدیریت بحرانهای کشور ایفا کند.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد صالح جوکار، رییس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم بازدید از رصد خانه شهر تهران با موضوع گزارش عملکرد و چالشهای پیش روی سازمان مدیریت بحران شهر تهران که سه شنبه ۱ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: در راستای قانون مدیریت بحران پیش از این جلسه ای در کمسیون امور داخلی کشور با حضور مسئولان دستگاه های مرتبط از جمله مدیریت بحران، راه و شهرسازی ، وزارت نیرو و شهردار تهران برگزار شد که در نتیجه آن تصمیم گرفته شد بازدیدی به صورت عملی و میدانی از رصد خانه شهر داشته انجام شود تا از میزان آمادگی دستگاههای مرتبط خصوصا شهر تهران به متولی گری شهرداری مطلع شویم.

او افزود: در رصد خانه شهر تهران که کار نو و جدیدی در حوزه فناوری است، همه داده های شهر تهران در یک نقطه متمرکز شده و به صورت آنلاین در این مکان پایش و تحلیل می شود و در نهایت بر اساس این داده ها تصمیم گیری و تصمیم سازی می شود.

رییس کمیسیون شوراهای مجلس میزان آمادگی شهر تهران در برابر تهران را مناسب ارزیابی کرد و تاکید کرد: البته باید میزان آمادگی کلانشهر تهران بیشتر شود و همه دستگاه‌های متولی در حوزه خدمات رسانی باید این مسأله را جدی بگیرند.

جوکار ادامه داد: ایجاد رصد خانه های مشابه در دیگر شهرهای کشور می تواند نقش موثری را در مدیریت بحرانها و حتی مسائلی عادی که برای مدیریت شهر لازم است ، ایفا کند.

۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
کد خبر: 11383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =