افتتاح ۷۰ پروژه با هدف افزایش زیست پذیری و انسان محوری

شهر: شهردار منطقه ۱۴ گفت: ۷۰ پروژه ای که امروز در منطقه ۱۴ افتتاح می شوند با تاکید بر رویکردهای مدیریت شهری از جمله زیست پذیر کردن شهر، توجه به انسان محوری، تاکید بر عدالت توزیعی، توجه به محرومین و برخورداری از همه امکانات شکل گرفته اند.

به گزارش خبرنگار شهر، کامبیز مصطفی پور، شهردار منطقه ۱۴ صبح امروز چهارشنبه- ۲ تیرماه  ۱۴۰۰- در آیین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان های دولاب گفت: ۷۰ پروژه ای که امروز افتتاح می شوند با تاکید بر رویکردهای مدیریت شهری از جمله زیست پذیر کردن شهر، توجه به انسان محوری، تاکید بر عدالت توزیعی، توجه به محرومین و برخورداری از همه امکانات شکل گرفته اند.

او افزود: مکان آرامستان ارامنه به لحاظ تاریخی به زمان زندیه باز می گردد. نقطه ای که در فاصله یک کیلومتری باغ سلیمانیه و کوشک وثوق الدوله قرار دارد و بر همین اساس به دنبال این هستیم که کریدور فرهنگ و هنر را در این نقطه شکل دهیم.

مصطفی پور عنوان کرد: بعد از ۵۰ سال به این آرامستان توجه شد و هزار کامیون نخاله از اینجا خارج شد.

شهردار منطقه ۱۴ ادامه داد: پیاده روسازی و احداث مسیر دوچرخه، ساماندهی خیابان خاوران، جمع‌آوری آب های سطحی، احداث پل عابر پیاده در دو محله محلاتی و صاحب الزمان، ۱۵ کیلومتر مناسب سازی معابر و ۷ هکتار بوستان سازی از جمله پروژه های این منطقه است.

او با بیان اینکه، ۵۵ درصد بافت فرسوده این منطقه نوسازی شده و حدود ۸ درصد ماندگاری مردم در این منطقه نسبت به ۴ سال گذشته بیشتر شده و در واقع زیست پذیر تر شده است، گفت: از لحاظ تعداد پروژه‌ های توسعه محله ای بالاترین تعداد را در بین مناطق ۲۲ گانه داشتیم. با اعتباری در حدود ۴۱۰ میلیارد ریال، ۱۰۴ پروژه توسعه محله ای تعریف شده که ۶۰ درصد آن به پایان رسیده و ۴۰ درصد باقیمانده نیز تا پایان تیرماه به اتمام می رسد.

مصطفی پور به پروژه های بهسازی زمین چمن، کمک به توسعه مساجد و کوچه شهروندی اشاره کرد و افزود: در خیابان کرمان ۴۰ سال بود که ۱۱۰ هزار نفر از شهروندان به دلیل طرح تعریض خیابان و فریز شدن محدوده نمی توانستند اقدامی برای نوسازی انجام دهند که در این دوره این مشکل حل شد.

۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 11394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =