فعال شدن خانه های محیط زیست در سراهای محلات

شهر: مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: درخصوص استفاده از خانه های محیط زیست در سراهای محلات فرهنگ سازی شده و فعال کردن این خانه ها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، شینا انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران عصر چهارشنبه- ۲ تیر ۱۴۰۰- در آیین رونمایی از سامانه هوشمند محیط زیست و داشبورد هوشمند توسعه پایدار شهر تهران گفت: طراحی سامانه هوشمند محیط زیست شهر تهران برای نخستین بار در سطح کلانشهر های کشور اتفاق افتاده است. پایش محیط زیست مبنای مدیریت شهرها است و شناخت کامل از پارامترهای دخیل در حفظ محیط زیست بسیار اهمیت دارد.

او افزود: اطلاعات لازم در رصد خانه شهر تهران بارگذاری شده و اطلاعاتی مانند آلودگی منابع آب، خاک، هوا و آلودگی صوتی و نوری در آن وجود دارد و  برای اولین بار در سطح کلانشهر های کشور می توانیم از آن ها بهره مند شویم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: علاوه بر اطلاعات مربوط به کاهش آلاینده ها، داشبورد هوشمند توسعه پایدار شهر تهران را به عنوان یک مبحث مهم و موضوع نیروگاه های خورشیدی و انرژی های تجدید پذیر را به عنوان مولفه های اثرگذار این حوزه خواهیم داشت.

او اضافه کرد: درخصوص استفاده از خانه های محیط زیست در سراهای محلات فرهنگ سازی شده و فعال کردن این خانه ها انجام شده است.

انصاری بیان کرد: پروژه هوشمند سازی محیط‌زیست پروژه ای مستمر است و امیدواریم با حمایت های لازم و با تدقیق داده ها، اطلاعات در اختیار افراد مرتبط با حوزه ها قرار بگیرد و شاهد ارتقای زیست پذیری و بهبود کیفیت محیط زیست باشیم و پروژه ها با نگاه به این اطلاعات و داده ها تعریف شوند.

۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 11411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =