تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران شهری از اطلاعات رصدخانه استفاده کنند

شهر:کسانی که در سطح شهر تصمیم‌سازی و تصمیم گیری می‌کنند باید از اطلاعات موجود در رصدخانه شهری در حوزه‌های مختلف استفاده کنند؛ چرا که این اطلاعات به تصمیم‌گیری‌های آینده در شهر کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران عصر چهارشنبه -۲ تیر ۱۴۰۰- در حاشیه آیین رونمایی از سامانه هوشمند محیط زیست و داشبورد هوشمند توسعه پایدار شهر تهران در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که اطلاعات رصدخانه چگونه به مدیران شهری آینده کمک خواهد کرد، گفت: اطلاعات موجود در رصدخانه شهر تهران در تمامی حوزه‌ها ارتباطی به تغییرات مدیریتی ندارد و مدیریت در هر دوره ای نیازمند این اطلاعات است.

به گفته او؛ در رصدخانه تهران بنا به اطلاعاتی که درباره تهران تولید می‌شود، اطلاعات هر بخش روی سامانه های مکانی به نقشه تبدیل می‌شود و  تا الان حدود ۹۰۰ لایه نقشه اطلاعات مختلف تهران تولید شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز بحث آلودگی‌های صوتی، آب، خاک و نور مطرح بود، توضیح داد: طبیعتا بیشتر شهرهای بزرگ با این مسایل درگیر هستند، مانند جزایر گرمایی که معمولا ناشی از مصرف بیش از حد سوخت‌های فسیلی است که این مورد به تنهایی گرمای مناطقی از شهر را که مصرف سوخت فسیلی بالاست چند درجه افزایش می دهد.

حناچی گفت: کسانی که در سطح شهر تصمیم‌سازی و تصمیم گیری می‌کنند باید از این اطلاعات در حوزه‌های مختلف استفاده کنند؛ چرا که این اطلاعات به تصمیم‌گیری‌های آینده در شهر کمک می‌کند.

۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 11413

برچسب‌ها