به گزارش شهر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ علی عبدالله پور با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه سالانه برای انجام امور جاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، افزود: این رقم تنها شامل هزینه فعالیت های جاری از جمله تامین قطعات یدکی مصرفی، بیمه تجهیزات، هزینه های سخت افزاری و نرم افزار ، قطار شویی و نظافت، هزینه آب، برق وسوخت ، پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان رسمی و پیمانکاران میشود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه بیان کرد: بهره برداری از مترو هزینه بالایی دارد و تأمین این مبالغ از عهده شرکت خارج است و دولت هم در سال ۱۳۹۹ تنها ۲۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه بلیت به مترو پرداخت کرده است و مترو تنها با فروش بلیت و کمک های شهرداری تهران به کار خود ادامه داده است.
او گفت: ما در شرکت بهره برداری متروی تهران همانند دیگر بخش های حمل و نقل از نظر مالی بسیار تحت فشار هستیم چرا که در کنار هزینه های جاری برای نگهداشت مترو و تعمیرات اساسی نیاز به اعتبار زیادی داریم.
عبدالله پور با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ طبق محاسبات انجام شده ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای به روزرسانی و تعمیرات اساسی ناوگان و سایر تجهیزات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و جبران عقب افتادگی این تعمیرات اعتبارنیاز بود، افزود: امسال باتوجه تغییر قیمت ها و افزایش تعداد ناوگانی که نیاز به تعمیرات اساسی دارند مطمعنا این رقم افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با توجه به شرایط به وجود آمد تنها ۵۰ درصد از درآمدهای پیش بینی شده از فروش بلیت محقق شد و همین شرایط را سخت تر کرده است.
او در پایان بیان کرد: کاهش درآمدهای مترو از هیچ طریقی جبران نشد اما تمام توان خود را به کار گرفتیم برای حفظ سلامت شهروندان با حداکثر ظرفیت خدمات رسانی داشته باشیم تا سفری ایمن را برای شهروندان رقم بزنیم.
نظر شما