نصب دوباره «داستان کلاغ ها» در اکباتان

شهر: شهردار منطقه ۵ از بازگشت المان کلاغ ها به محله اکباتان خبر داد و گفت: در پی سرقت این المان در ماه های گذشته اقدامات لازم برای ساخت و نصب دوباره آن صورت گرفت و در اوایل تابستان عملیات نصب آن به پایان رسید.

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ درباره المان کلاغ ها در محله اکباتان به خبرنگار شهر گفت: در سال ۱۳۹۳ اثری با عنوان «داستان کلاغ‌ها» توسط علی داوری طراحی و ساخته و در محله اکباتان نصب شد اما متاسفانه چندی پیش این المان ها به سرقت رفت که با توجه به اهمیت آن برای حفظ جلوه های بصری و زیبایی این محله برای نصب دوباره آن برنامه ریزی شد.

او افزود: حفاظت از نمادهای شهری وظیفه همه است و حفظ یک اثر هنری و شهری برعهده همه ارگان‌های مربوطه و شهروندان است. با سرقتی که از ماکت کلاغ‌های ۷ ساله محله اکباتان صورت گرفته بود اهالی این محله، جای خالی آنها را در فضای سبز حدفاصل فاز یک و دو احساس می‌کردند.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: المان کلاغ ها با هدف انتقال محتوای بصری و ایجاد نمایی زیبا نصب شده‌ و سال‌ها، سوژه عکس‌های یادگاری و سلفی بسیاری از شهروندان بود.

کلهری با بیان اینکه در پی این اتفاق، جلساتی با طراح و سازنده این اثر برگزار کردیم عنوان کرد: با موافقت سازمان زیباسازی شهر تهران عملیات ترمیم آن آغاز شد و در نهایت این المان های خاطره انگیز به اکباتان برگشت.

او در مورد اینکه چه تمهیداتی برای محافظت از این کلاغ ها اندیشیده شده تاکید کرد: برای کاهش سرقت المان‌های شهری، مسئولیت حفظ و نگهداری آنها را به ناظر (پیمانکار) هر محدوده از فضای سبز سپرده‌ایم.

بر اساس این گزارش در سال ۱۳۹۳ این اثر با عنوان «داستان کلاغ‌ها» طراحی و ساخته شد. از همان ابتدا نیز تمهیداتی برای استحکام آنها اندیشیده شد تا احتمال وقوع حوادثی مانند سرقت درباره آن به حداقل برسد. اما برخلاف تمهیدات و دشواری سازه فلزی و سنگینی مجسمه‌ها در جابه‌جایی و حمل‌ونقل، این اتفاق  رخ داد.

خبرنگار: علی سی پی

۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 11440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =