۶ میلیارد تومان هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس برقی

شهر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از دولت درخواست کرد که ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۰ برای خرید اتوبوس های برقی‌ را تخصیص و تحقق بخشد تا مدیریت شهری از این طریق قرارداد خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس تمام برقی را جاری کند.

به گزارش شهر، سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم آیین رونمایی از یک دستگاه اتوبوس تمام برقی تولید داخل و امضای تفاهم نامه خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، بیان کرد: دو محل خوب برای تأمین منابع مالی به منظور خرید اتوبوس وجود دارد. یکی از این محل‌ها مربوط به مصوبه ستاد ملی کرونا است.

معاون شهردار تهران گفت: براین اساس دولت برای خرید ۳ هزار دستگاه اتوبوس به مبلغ حدود ۵۰۰ میلیون یورو لایحه‌ای را مصوب کرده است که باید اتوبوس‌ها به شهرداری کلانشهرها اختصاص یابد.

او در ادامه توضیح داد: درحال حاضر کارخانجات داخلی با وزارت کشور قراردادی به منظور تولید اتوبوس منعقد کرده‌اند که سهم تهران از این ۳ هزار دستگاه حدود هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس است. عملیاتی کردن این مورد نیاز به فشار بیشتر دارد.

مناف هاشمی افزود: در جلسه پیشین خدمت رئیس جمهور گفتم که با حمایت ایشان تنها می‌توان هرچه سریع‌تر کار را عملیاتی کرد چرا که این لایحه مصوبه ستاد ملی کرونا است. قرارداد باید جاری شود تا پس از تولید اتوبوس‌ها به دست شهرداری برسد.

به گفته هاشمی؛ برای خرید اتوبوس برقی نیز ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری‌ها گنجانده شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اگر دولت ۵۰۰ میلیارد تومان خود را تخصیص دهد، شهرداری تهران هم ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر  وسط خواهد گذاشت، افزود: درنتیجه با هزار میلیارد تومان ۲۰۰ دستگاه اتوبوس می‌توان برای پایتخت خریداری کرد. تقریباً هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس تمام برقی در تولید انبوه حدود ۶ میلیارد تومان  است.

۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 11487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =