جمع آوری ته سیگارها از سطح شهر با ورزش پلوگینگ

شهر: مدیرعامل سازمان ورزش گفت: شهروندان تهرانی در هفته بدون دخانیات تصمیم گرفتند ورزش پلوگینگ را انجام دهند. ورزشی که دوستدار محیط زیست است و در آن همزمان با دویدن و راه رفتن، اجسام زائد را از روی زمین بر می داریم.

امیر محسنی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر و در حاشیه مراسم اجرای طرح پاکسازی بوستان ها و فضاهای ورزشی تهران از فیلترهای سیگار توسط ورزشکاران که صبح چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ در پارک شهر برگزار شد، گفت: در هفته بدون دخانیات به سر می بریم و شهروندان تهرانی تصمیم گرفتند در این هفته ورزش پلوگینگ را انجام دهند. ورزشی که دوستدار محیط زیست است و در آن همزمان با دویدن و راه رفتن، اجسام زائد را از روی زمین بر می داریم.

او با اشاره به اینکه این ورزش در سال ۲۰۱۶ در سوئد برای اولین بار اجرا شد، افزود: دغدغه این کار در سوئدی ها در آن سال وقتی ایجاد شد که احساس کردند که کره زمین و محیط زیست در حال آلوده شدن است و  از سال ۲۰۱۸ این ورزش در کل جهان انجام می شود. شهرداری تهران نیز دو سال است که جمع آوری و پاکسازی زوائد از روی زمین را انجام می دهد.

محسنی با بیان اینکه در یک هفته گذشته در سطح مناطق ۲۲ گانه و نواحی شهرداری تهران ورزش پلوگینگ اجرا و ته سیگارها از معابر جمع آوری می شوند، ادامه داد: روزانه در دنیا ۳ تا ۴ میلیارد نخ سیگار مصرف می شود که بخشی از آن در معابر عمومی ریخته می شود. همچنین سالانه ۱۷۵ هزار تن ته سیگار بر روی زمین باقی می ماند که این ته سیگارها توسط پرندگان و آبزیان استفاده می شود و مجددا به ما انسانها بر می گردد و ما انسانها عملا به خودمان آسیب می زنیم.

 مدیرعامل سازمان ورزش با اشاره به این نکته که حدود ۱۷ سال طول می کشد تا یک ته سیگار جذب طبیعت شود، اضافه کرد: این اتفاقات ما را بر آن داشت که همزمان با هفته بدون ذخانیات ورزش پلوگینگ را جدی تر دنبال کنیم که البته شور و اشتیاق شهروندان تهرانی را نیز به دنبال داشت. ورزشی که  به جز یک دستکش پلاستیکی نیاز به امکانات خاصی ندارد.

او یادآور شد: با انجام این ورزش هم دوست محیط زیست هستیم و هم چند کالری بیشتر می سوزانیم . همچنین با این کار به فرزندانمان آموزش می دهیم که دنیای عاری از زباله زیباتر و پاکیزه تر است و باید به عنوان یک مسئولیت اجتماعی این مساله را دنبال کنیم.

خبرنگار: علی سی پی

۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 11544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =