پشتیبانی ستاد خادم منتظر در اربعین با طرح خادم یار

شهر: رییس ستاد خادم منتظر شهرداری تهران از طرحی به عنوان خادم یار و حضور داوطلبانه نیروهای رسمی و بازنشسته شهرداری تهران و نیروهای مردمی برای اجرای مراسم اربعین خبر داد.

سعید صادقی، مشاور شهردار و رئیس ستاد خادم منتظر شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت داوطلبان اربعین در این ستاد گفت: پیشینه بحث حضور در اربعین با رویکرد جدید شهردار تهران به سال ۹۸ و تاکید ایشان بر حضور شهرداری در مراسم اربعین به صورت تقویت حوزه‌های مردمی بر می گردد.

او افزود: علاوه بر پشتیبانی شهرداری در مرز های چهارگانه و حمایت از شهرداری های کربلا و نجف و سایر مراکز در عراق این حرکت را با تبدیل به حضور عملی و همراهی مردم پیش بردیم.

صادقی ادامه داد: این حرکت در سال ۹۸ در قالب ستاد خادم منتظر در شهرداری تهران تقویت شد که البته تنها متکی به مراسم اربعین نشد و در سایر فعالیت های داوطلبانه در سطح شهر قابل تبیین و تعریف بود و این ستاد در قالب سه کارگروه کار خود را شروع کرد.

مشاور شهردار تهران درباره برنامه های اربعین پیش رو توضیح داد: ستاد خادم منتظر تابع سیاست‌های ستاد اربعین کشور است و در آن ستاد نیز نقش کمیته بهداشت و درمان در شرایط خاص کرونایی اهمیت ویژه ای دارد. اگر شرایط واکسیناسیون در وضعیتی قرار بگیرد که امکان پوشش مراسم باشد و اوضاع در کشور عراق نیز مناسب باشد و بتوانند آمادگی پذیرش زوار اربعین را فراهم کنند می توان برنامه امسال را برگزار کرد اما در نهایت منتظر نظر نهایی ستاد اربعین کشور هستیم.

او عنوان کرد: به لحاظ آمادگی در یک اقدام مستمر تشکل های مردمی از قبیل دانشجویان دانشگاه تهران و گروههای جهادی به صورت داوطلبانه فعال هستند و چند سالی است که این حرکت را به صورت مردمی و درکنار حضور نیروهای خدمات شهری پیش می‌بریم و به نوعی این گروه‌ها را با امضای تفاهمنامه و تقسیم کار سازماندهی کردیم. علاوه بر این در این تفاهم نامه ها بحث پشتیبانی از مکتب های مستعد را نیز انجام دادیم.

رئیس ستاد خادم منتظر اضافه کرد: این پشتیبانی ها در قالب «خادم یاران» در مناطق ۲۲ گانه شهرداری شکل می گیرد و در هر منطقه به تعداد زوار آن، تعدادی به صورت داوطلبانه به عنوان «خادم یار» انتخاب می‌شود که این داوطلبان اعم از پرسنل رسمی و بازنشسته شهرداری هستند.

صادقی افزود: پیش‌بینی رویه ثبت نام نیز برای آنها انجام و از حدود ۲ هفته قبل این کار آغاز شده و اطلاع رسانی مردمی این کار نیز از طریق سامانه «تهران من»، روزنامه همشهری و سایر رسانه ها انجام می شود.

او یادآور شد: این آمار در بانک اطلاعاتی ستاد ثبت می شود و ستاد خادم منتظر در صورت فراهم شدن شرایط آمادگی لازم را برای انجام مراسم اربعین دارد. علاوه براین ثبت نام کنندگان در سامانه، آموزشهای لازم را خواهند دید تا در صورت انجام نشدن مراسم اربعین امسال برای سال‌های آینده آمادگی لازم را داشته باشند.

خبرنگار: علی سی پی

۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: 11556

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =