تدوین طرح تفصیلی کن در راستای تحقق وعده های مدیریت شهری پنجم است

شهر: تهیه طرح تفصیلی مجموعه باغات و خود کن ، تشکیل کمیته راهبری و کارگروه توسعه کن از اقداماتی بود که در راستای تحقق وعده‌های مدیریت شهری پنجم انجام شده است.

به گزارش خبرنگار شهر،  محمود کلهری، شهردار منطقه ۵در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه مرمت و احیای پل آجری تاریخی و ثبتی کن گفت: کن به لحاظ بافت قدیمی و تاریخی، باغات به هم پیوسته و جاذبه های کم  نظیر گردشگری دارای اهمیت است. به همین منظور فعالیت های انسان محورانه شهرداری در این محله بیشتر و ملموس تر است.
او با اشاره به مرمت اصولی پل تاریخی کن توسط سازمان زیباسازی ، افزود: مرمت  اثر تاریخی حمام اسماعیلیون و همچنین اجرای پروژه های کوچک مقیاس نیز با همکاری سازمان نوسازی نیز  در دست اقدام است.
کلهری ادامه داد: تهیه طرح تفصیلی مجموعه باغات و خود کن ، تشکیل کمیته راهبری و کارگروه توسعه کن از اقداماتی بود که در راستای تحقق وعده‌های مدیریت شهری پنجم انجام شده و امیدواریم که شاهد تحول اساسی در حفظ باغات کن و رفع مشکلات مردم این محله باشیم.
شهردار منطقه ۵ درباره اقداماتی که برای آبیاری باغات مسیر رودخانه کن به ویژه در مواقع خشک بودن رودخانه انجام شده، توضیح داد: هر چند این کار به لحاظ اداری جزو وظایف شهرداری منطقه نیست ولی در راستای هدف شهرداری مبنی بر حفظ باغات و با توجه به اینکه کشاورزان در ضلع غرب رودخانه کن برای آبیاری درختان و باغات خصوصا در فصل کم آبی و خشک شدن رودخانه دچار مشکل بودند، توانستیم در اوایل تیرماه با انتقال آب به وسیله لوله از قنات های ضلع شرقی به ضلع غربی که بخش عمده ای از باغات در  آن قرار دارد از خشک شدن آنها جلوگیری کنیم .

خبرنگار: علی سی پی

۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
کد خبر: 11609

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =