اجرای طرح جمع آوری دوره ای معتادین متجاهر در منطقه ۱۹

طرح جمع آوری دوره ای معتادین متجاهر در معابر عمومی منطقه ۱۹  با پاکسازی بیش از ۱۰ نقطه آغاز شد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به اجرای مرحله اول این طرح در سال جاری همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: در همین راستا طی گشت زنی های صورت گرفته در محدوده این منطقه و در پاسخ به درخواست شهروندان، ۵۰ معتاد متجاهر توسط پایگاه پلیس دهم مبارزه با مواد مخدر جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد سیستم قضایی منتقل شدند.
او با اشاره به استمرار این طرح در طول سال بیان کرد: در صورت اختصاص ظرفیت کمپ ها توسط پلیس مواد مخدر، مرحله بعدی این طرح روزهای آتی اجرا می شود.
به گفته شهردار منطقه بوستان امام خمینی (ره)، شهدای نعمت آباد، نرگس و باران (محله دولتخواه) خیابان خلازیر جنوبی (کوچه ۲۰۶و حسینی ۱و۲)، انتهای خلازیر جنوبی (زمین های بایر نبش آزادگان)، زمین های بایر پشت پمپ بنزین آزادگان، کوچه باسکول استقلال، کوچه موزاییک سازی (خلازیر)، بوستان ولایت (رینگ بیرونی)، مسیر شمال به جنوب بزرگراه تندگویان (زیر پل های سطح بزرگراه) و بوستان بعثت از نقاط پاکسازی شده از معتادین متجاهر هستند و در مراحل بعدی نیز این طرح در  سایر نقاط محدوده اجرا خواهد شد.
این مسئول در ادامه از ارائه خدمات رفاهی و حمایتی به معتادین خبر داد و افزود: بخشی از این خدمات از طریق کانکس های کاهش آسیب های اجتماعی مستقر در محدوده ناحیه سه در قالب مددکاری و مشاوره، خدمات بهداشتی و ایجاد امکانات استحمام و سرویس بهداشتی، انجام آزمایشات HIV، توزیع غذا و ... انجام می شود.
علاوه بر این مددسرای منطقه که اخیرا نیز بازسازی شده است، با ظرفیت ۱۵۰ نفر امکانات مختلفی را همچون مددکاری، پزشکی، مشاوره، حمام، آرایشگاه، لباس و غذای گرم برای بهره مندی معتادان و افراد کارتن خواب فراهم کرده است.
توکلی خاطرنشان کرد: به منظور ترغیب معتادان به ترک اعتیاد و بازگشت به جامعه، افراد داوطلب برای استفاده رایگان از خدمات ترک اعتیاد به کمپ ها معرفی می شوند.
او همچنین به برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد اشاره و اعلام کرد: این کارگاه ها بصورت دوره ای از ابتدای سال برگزار شده است و پس از عقد قرارداد با مؤسسات مجری بصورت مستمر در طول سال اجرا خواهد شد.

۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 11683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =