فروشگاه شهروند می‌تواند مستقل به کار خود ادامه دهد

شهر: تفکر راه‌اندازی فروشگاه‌های شهروند در راستای خدمات‌دهی به شهروندان اجرایی شد که حال با گذشت چند دهه میتواند مستقل به کار خود ادامه داده و مدیریت شهری صرفا از باب نظارت بر حسن عملکرد در کنار این مجموعه قرار بگیرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهروند، مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهروند روز گذشته با حضور عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، اعضای هیئت مدیره و جمعی از معاونین و مدیران شرکت شهروند در حالی برگزار شد که طی آن ضمن قدردانی از وحید کریمی، جلیل نگارنده به عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به سیاست گذاریهای شهروند، بیان کرد: مجموعه شهروند با توجه به نوع عملکرد و ذات فعالیت آن، یک بنگاه تجاری برشمرده میشود از همین رو باید بتواند مستقل و به دور از فضای خدماتی شهرداری و قوانین دست و پاگیر برای یک بنگاه اقتصادی، به کار خود ادامه داده و در فضایی رقابتی با شرایط یکسان تواناییها و ظرفیت بالقوه خود را شکوفا کند.

امامی در ادامه افزود: وظیفه شهرداری اداره شهر است و نه فروشگاه داری، هر جامع‌های متشکل از  قشرهای مختلفی است که میتوانند تاثیرگذاری بالایی در محیط داشته باشند، شهرداری تهران نیز مجموعه‌ای از سازمان‌ها و شرکتهای خدماتی را در خود جای داده، تفکر راه‌اندازی فروشگاه‌های شهروند هم در راستای خدمات‌دهی به شهروندان اجرایی شد که حال با گذشت چند دهه میتواند مستقل به کار خود ادامه داده و مدیریت شهری صرفا از باب نظارت بر حسن عملکرد در کنار این مجموعه قرار بگیرد.

امامی گفت: یکی از اقدامات مثبتی که در این دوره طرح ریزی و عملیاتی شد، موضوع ورود شهروند به بازار سرمایه است امیدوار هستیم با پیگیری همکارانمان و در فضایی شفاف به زودی اجرایی شود.

اسلامی نسب رئیس هیئت مدیره شهروند نیز در این جلسه با بیان اینکه اقدامات انجام شده حاصل یک فعالیت گروهی و جمعی بوده یادآور شد: دستاوردهایی که اشاره شد با همراهی و پیوستگی معاونان و مدیران دلسوز مجموعه محقق شده، تلاش هیئت مدیره شهروند هم در این مسیر بر آن است که با تفکری منسجم و جمعی در کنار شهروند باشد.

او در ادامه افزود: موفقیت‌های حاصل شده جز با همراهی و همت یکایک اعضای مجموعه امکان پذیر نبود و باید بدانیم تمام خانواده بزرگ شهروند در دستاوردهایی که داشتیم و در ادامه نیز خواهیم داشت سهم دارند، امیدوار هستیم در تداوم راهی که شروع شده و با تدابیر مدیریت شهری بتوانیم این مسیر را دنبال کنیم و شاهد موفقیت‌های روزافزون شهروند بوده و امانتدار خوبی در حفظ این سرمایه باشیم.

در ادامه این جلسه جلیل نگارنده، مدیرعامل شرکت شهروند با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیتها بیان کرد: انتظار میرود با رویکرد علمی و  حفظ داراییها، بتوانیم با تکیه بر ظرفیتها و قابلیت‌هایی که داریم مسیری روشن در جهت اهداف و چشمانداز مجموعه در پیش بگیریم.

او با اشاره به اهمیت چرخه فروش و انبار تاکید کرد: در فروشگاه‌های زنجیرهای مدیریت سفارش و موجودی کالا بسیار حائز اهمیت است، این امر نه تنها منجر به کاهش هزینه‌ها خواهد شد بلکه روند گردش کالا و کوتاه شدن چرخه تامین کالا و فروش آن را به دنبال دارد که برای یک فروشگاه مهم و حیاتی تلقی میشود.

مدیرعامل شرکت شهروند در ادامه توضیح داد: آنچه که الزام است بنگاه‌های اقتصادی در انجام ماموریتهای خود به آن توجه کنند، ایجاد فضای اعتماد و تسریع در روند تصمیم گیریها است، بی توجهی و نادیده گرفتن این رکن افزایش زمان و افزایش هزینه را به دنبال خواهد داشت که در نهایت به کاهش حاشیه سود شرکت میانجامد.

نگارنده بر لزوم اخلاق مداری در سازمانها تاکید کرد و گفت: فضای اخلاق و امید در مجموعه نباید آسیب ببیند، بُروز رفتارهایی به دور از اخلاق حرفه‌ای و خدشه دار شدن حس اعتماد و امید در ارکان هر سازمانی آسیب رسان است، باید با تلاش و همت جمعی بتوانیم به شعار تهران شهری برای همه جامه عمل پوشانده و در چارچوب اختیاراتی که داریم عملکردی مناسب و شایسته شهروندان و همکارانمان داشته باشیم.

وحید کریمی مدیرعامل سابق شهروند نیز در این مراسم ضمن قدردانی از مجموعه مدیریت شهری و همکارانش، مدت زمان حضور یک ساله خود در فروشگاههای شهروند را یک نقطه عطف دانست و افزود: شهروند ظرفیتهای بیشمار و شناخته نشده‌ای دارد که هنوز به طور کامل از آنها بهره‌برداری نشده و در صورت شناخت و استفاده درست از این قابلیت‌ها این امکان را دارد که در مواجه با رقبای خود به شکلی قدرتمند و منسجم بتواند ظاهر شود.

۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 11735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =