ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان با استفاده از ژئوپورتال

نشست مشترک شهردار منطقه۹ با رئیس سازمان نقشه برداری کشور در محل سازمان نقشه برداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، در این نشست موضوعاتی چون ژئوپورتال(سیستم ملی اطلاعات مکانی) و همچنین نحوه تبادل اطلاعات و همکاری مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ابتدای جلسه گزارش کوتاهی از فعالیت و سوابق سازمان نقشه‌برداری کشور در حوزه تهیه نقشه‌ و توسعه ژئوپورتال و پایگاه داده مکانی ملی از طرف مدیران سازمان نقشه‌برداری کشور ارائه شد.
در ادامه غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: سازمان نقشه‌برداری کشور این ظرفیت فنی و تخصصی را دارد که شهرداری تهران را در انجام ماموریت ها و ارائه خدمات یاری کند.
او در ادامه، ژئوپورتال یا سیستم اطلاعات ملی مکانی( SDI) را یکی از دستاورهای سازمان نقشه برداری کشور معرفی کرد و ادامه داد: سازمان نقشه‌برداری کشور و متخصصان آن، این آمادگی را دارد تا با ارائه بروز داده های مکانی مانند چشم هوشمند شهرداری عمل کرده و توان این نهاد را در راستای برنامه ریزی شهری و توسعه پایدار افزایش دهد.
جعفرزاده ایمن‌آبادی تهیه اطلس‌های فرونشست زمین، پایش تغییرات پوسته زمین و نقشه میزان شیوع کرونا در استان‌های کشور را از دیگر خدمات سازمان نقشه‌برداری کشور برشمرد و افزود: شهر تهران با بحران هایی مانند فرونشست زمین، برداشت بی رویه آب های زیرزمینی و زلزله مواجه است که جا دارد با تعامل دوسویه با مجموعه شهری، تدابیر لازم برای مهار بحران های دور و نزدیک پایتخت اندیشیده شود.
همچنین سیدمصطفی موسوی شهردار منطقه ۹ نیز در این جلسه با استقبال از طرح ژئوپورتال سازمان نقشه برداری کشور عنوان کرد: شهرداری منطقه ۹ از جمله پیشروترین شهرداری های مناطق تهران در زمینه فناوری است و ژئوپورتال در راستای شهری هوشمند می تواند خدمات مطلوبی به شهرداری ارائه کند.
او در ادامه با اشاره به کارکرد سامانه اطلاعات ملی مکانی(SDI) اضافه کرد: شهرداری منطقه ۹ در زمینه ساخت و ساز، محیط زیست و فضای سبز، نقشه جامع شهری، نوسازی بافت فرسوده و توزیع عادلانه امکانات شهری از خدمات ژئوپورتال بهره خواهد برد.
موسوی در پاسخ به پیشنهاد همکاری و تعامل رئیس سازمان نقشه برداری کشور عنوان کرد: شهرداری منطقه ۹، با رویکرد حمایت از فناوری های نوین در مدیریت شهری این آمادگی را دارد تا برای نخستین بار در بین شهرداری های مناطق ۲۲ گانه، ژئوپورتال را به صورت پایلوت اجرا کند.
شهردار منطقه ۹ خاطرنشان کرد برای ساختن شهری زیست پذیرتر  برای شهروندان، می بایست اطلاعاتی جامع و ژرف از کلانشهر تهران در زمینه های مختلف جغرافیایی، زیست محیطی، جمعیتی و زمین شناختی و اجتماعی داشته تا شاهد شهری ایمن، پاک و پایدار داشته باشیم.
در این نشست پیشنهادی مبنی بر امضای تفاهم‌نامه‌ دو جانبه در حوزه ژئوپورتال و تبادل اطلاعات میان شهرداری منطقه ۹ و سازمان نقشه برداری کشور ارائه شد.
توضیح اینکه ژئوپورتال ملی یا سیستم اطلاعات ملی مکانی، خدمتی است از طرف سازمان نقشه برداری کشور که امکان جستجو، دسترسی و به اشتراک گذاری داده های مکانی موجود در کشور را فراهم کرده است.

۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 11741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =