شهروندان منطقه ۳ به کمپین «نه به کیسه های پلاستیکی» پیوستند

به منظور ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه زیان‌های بهداشتی و محیط‌زیستی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، غرفه های اطلاع رسانی «نه به کیسه های پلاستیکی» در مراکز خرید شهروند و بازارهای میوه و تره بار منطقه ۳ برپا شد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی از اجرای برنامه های آموزشی-ترویجی در این رابطه خبر داد و گفت: استفاده از کیسه های پارچه ای -نمدی، کیسه های پایه گیاهی و زیست تخریب پذیر، کیف و زنبیل های حصیری -کنفی، پاکت های کاغذی - مقوایی، ساده ترین ابزاری هستند که می توانند جایگزین کیسه های پلاستیکی در هنگام خرید شوند.
او بیان کرد: مقادیر فراوانی کیسه پارچه ای به همراه بروشورهای آموزشی جهت آگاه سازی شهروندان «از مضرات استفاده از پلاستیک برای محیط زیست»  به مخاطبین اهدا شد.  
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ ابراز کرد: این کمپین با هدف ارتقای آگاهی های عمومی و جلب مشارکت حداکثری شهروندان در عدم استفاده از نایلکس و آگاهی از تاثیرات مخرب آن بر محیط زیست، برنامه های آموزشی  با عنوان «نه به کیسه های پلاستیکی » با سرفصل هایی شامل: بازیافت، توزیع کیسه های پارچه ای در مراکز خرید پر تردد برگزار کردند.  
معاون شهردار منطقه ۳ اظهار کرد: با توزیع بروشور آموزشی و کیسه های پارچه ای جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، آگاهی بخشی از مضرات کیسه های نایلونی و ظروف یکبار مصرف، آموزش راه های کاهش استفاده از نایلکس،   به کارگیری وسایل جایگزین کیسه های پلاستیکی، نصب بنر با موضوع مضرات پلاستیک برای محیط زیست از جمله فعالیت های هفته بدون نایلکس بود.  
این مسئول با بیان این‌که بیشتر این پلاستیک‌ها بادوام هستند و صدها سال طول می‌کشد تا به خودی خود تجزیه و نابود شوند، اظهار کرد: هنگامی که کیسه‌های پلاستیکی به عنوان زباله دور ریخته می‌شوند، به علت ماندگاری طولانی، باعث آلودگی محیط‌زیست می‌شوند.
کمالی نسب  افزود: این کیسه‌ها به همراه باد جابه‌جا و وارد رودخانه‌ها و کانال‌های آب می‌شوند، در نتیجه موجب گرفتگی آبراهه‌ها می‌شوند و در بسیاری موارد به علت ساکن ماندن آب، زاد و ولد انواع حشرات هم افزایش می‌یابد.

۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 11742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =