پرداخت درصد قابل توجهی از مطالبات معوق صندوق ذخیره از سازمان‌های بدهکار شهرداری وصول شد

حجم مطالبات معوق موسسه صندوق ذخیره کارکنان از سازمان های و زیرمجموعه های شهرداری تهران در سال گذشته درحال افزایش بود که با پیگیری های جدی و اتخاذ تدابیر سخت گیرانه درصد قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. 

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، یکی از عمده ترین دلایل تاخیرهای طولانی گذشته در پرداخت مطالبات اعضای صندوق ذخیره، عدم واریز درصدهای کسر شده از حقوق کارکنان برخی سازمان ها و زیر مجموعه های شهرداری به حساب صندوق ذخیره است، اقدامی که موسسه صندوق ذخیره را با کمبود منابع نقدی در پرداخت و تسویه مطالبات اعضا رو به رو می کند.
بدهی مراکز هزینه در سال گذشته که روند رو به رشدی را شروع کرده بود و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، به تنهایی سهمی بیش از ۷۵ درصد از این مطالبات را به خود اختصاص داده است.
معضلی که باوجود میل باطنی، مدیران موسسه صندوق ذخیره را به اتخاذ تدابیری سختگیرانه ناگزیر کرد، از جمله خروج اسامی کارکنان این سازمان ها و شرکت ها از صف پرداخت مطالبات با هدف احترام به حقوق افرادی که واریز سهم شان به درستی صورت گرفته بود ... اعلام و اطلاع رسانی وضعیت بدهکاری سازمان های فوق جهت رفع ابهام کارکنان معترض آنها و سرانجام انتشار نامه نگاری های موسسه با این سازمان ها.

اما با گذشت قریب به یک سال در مورد برخی مراکز، این تلاش های صورت گرفته نتیجه نداد، چنانکه حجم بدهی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) همچنان روند رو به رشد دارد.

اگر با دیده اغماض به دیگر شرکت ها و سازمان های زیر مجموعه شهرداری نگاه کنیم، به جرات می توان گفت شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه هم اکنون بدهکار جدی موسسه صندوق ذخیره کارکنان است که پرداخت مطالبات بازنشستگان و کارکنان آن با دشواری مواجه شده است.

این گزارش حاکی است، همواره یکی از چالش های عمده موسسه صندوق ذخیره در ۳ سال گذشته وصول بدهی های معوق از سازمان ها و مجموعه های شهرداری تهران بوده است، در عین حال با به ثمر نشستن تلاش ها، روند پرداخت مطالبات اعضا شتاب قابل توجهی گرفته و دوره انتظار اعضا برای وصول مطالبات به طور چشمگیری کاهش یافته است، به گونه ای که مطالبات بازنشستگان ظرف حداکثر یک ماه و نیم تسویه و پرداخت می شود. شتابی که با وصول بدهی های معوق قابلیت سرعت بخشیدن بیشتر را دارد.

اگر چه تلاش ها و پیگیری های مدیریت در وصول مطالبات موسسه تا حد زیادی به نتیجه رسیده است اما مکاتبات و مذاکرات با شرکت ها و سازمان های زیر مجموعه شهرداری تهران برای حل مشکل باقی مانده یعنی پرداخت مطالبات کارکنان این شرکت ها کماکان در جریان است.

۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 11762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =