تلاش برای حل مشکلات زیست محیطی پایتخت با استفاده از تجربیات جهانی

شهردار تهران با بیان اینکه تهران در رده ۱۶ کلانشهرهای دنیا قرار دارد، افزود:  تلاش کردیم مشکلات تهران در حوزه های زیست محیطی را با  اقدامات مختلف  و استفاده تجربیات جهانی حل کنیم. 

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم همکاری سه جانبه شهرداری تهران،UNDP و ژاپن در پروژه مدیریت پسماند شهر تهران و رونمایی از دستگاه های RVM به مناسبت روز بدون پلاستیک- سه شنبه ۲۲تیر ۱۴۰۰- گفت: بخش عمده ای از مشکلات کلان شهرها مانند آلودگی هوا،  ترافیک، پسماند، تامین آب سالم و حمل و نقل مشترک است.

شهردار تهران با بیان اینکه تهران در رده ۱۶ کلانشهر های دنیا قرار دارد، افزود:  تلاش کردیم مشکلات تهران در حوزه های زیست محیطی را با  اقدامات مختلف  و استفاده تجربیات جهانی حل کنیم. 

حناچی با بیان اینکه پاندمی کرونا شرایط خاصی را  به جهان تحمیل کرده و تجربیات تازه ای را سبب شده ، ادامه داد: پس از کادر درمان و بهداشت مدیریت شهری بیشترین درگیری را با مسأله کرونا دارد مباحثی مانند   مدیریت فضای شهری و پشتیبانی از کادر درمان بحث آرامستان‌ها و موضوع  حمل و نقل از نمونه های آن هستند.

حناچی با بیان  اینکه با اکثر پایتخت ها و کلانشهر های جهان در حال مذاکره و انتقال تجربیات هستیم، اضافه کرد:  یکی از مشکلات و تجربیات کرونا، افزایش پسماند های عفونی است و در تهران نیز جمع آوری و امحا آن از طرق بهداشتی در حال انجام است.  

او  سابقه همکاری شهرداری‌ و ژاپن را بیش از دو دهه خواند و افزود: اولین همکاری بیش از دو دهه پیش و در زمان  زلزله کوبه ژاپن اتفاق افتاد و تهران امروز آمادگی بیشتری برای زلزله دارد. تهیه بیش از ۷۰ پد هلی کوپتر،۱۰۰ مرکز مدیریت بحران با تمامی امکانات در نقاط مختلف تهران و مقاوم سازی زیر ساخت ها و  مکانهای آسیب پذیر احتمالی از اقدامات این مطالعه بود. 

شهردار تهران ادامه داد: ساماندهی رود دره ها به ویژه رود دره فرحزاد و همکاری های مشترک در طرح کاهش پسماند که بخشی از آن امروز رونمایی می شود از دیگر موضوعاتی است که در آن از تجربیات و همکاری های بین المللی استفاده می شود.

حناچی با اشاره به استفاده از تجربه ژاپن در دو موضوع پسماند و نوسازی بافتهای فرسوده گفت:  این دو تجربه می تواند زمینه ساز ادامه همکاری های بعدی ما باشد و از آغاز این دوره از مدیریت شهری با  تفکیک پسماند از مبدا و استفاده از  ایستگاههای میانی بیش از ۱۵۰۰ تن پسماند دیگر  دفع نمی شوند  و  همچنین بخش زیادی از باقی پسماندها تبدیل به برق می شود.

او با تاکید بر بحث آموزش و محوری خواندن آن، افزود: طرح جامع پسماند به تصویب رسیده و نقشه راه ما در آینده است و باید به این موضوع تامید شود دو میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن کرونا توسط دولت ژاپن به ایران اختصاص داده شده که باید این نوع دوستی را در شرایط کرونایی قدر نهیم.

۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 11805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =