احداث باغ ایرانی حکیم در محله بریانک

قطعه زمینی به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع واقع در بلوار بریانک از سوی منطقه ۱۰ تملک و به بوستان حکیم الحاق شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، با توجه به فقر سرانه فضای سبز منطقه و با مساعدت تاکیدات مکرر و حمایت های ویژه شهردار تهران و توافق بعمل آمده با آموزش و پرورش استان تهران قطعه زمینی به مساحت ۴۲۰۰ متر که بیش از ۴دهه متروکه باقی مانده با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان جهت الحاق به بوستان حکیم تملک و جهت توسعه فضای سبز به منطقه تحویل داده شد.

بر اساس این گزارش تملک این زمین از سازمان آموزش و پرورش به مدت ۷ سال به طول انجامید، این پروژه محله محور و از جمله مطالبات ۱۰ ساله شهروندان محله بریانک بوده که با نظر اهالی محل و شورایاران و حسب موافقت و دستور شهردار تهران با همکاری سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران عملیات احداث "باغ ایرانی" در این محله کلید خورد و اقدامات عمرانی، خدمات شهری، فضای سبز و زیباسازی متناسب با اقشار مختلف شهروندان با رویکرد ایمن سازی و بهبود خدمات رسانی در راستای تحقق "تهران، شهری برای همه" صورت پذیرفت.

این گزارش می افزاید در راستای اجرای پروژه های خردمحلی اقدامات ویژه ای در کوچه شهید محمدیان که به این بوستان منتهی می گردد آغاز شد.

در این کوچه رنگی عملیات بهسازی و رنگ آمیزی دیواره ها، جداره ها و المان ها اعم از کافوها و پایه ها، نقاشی دیواری با طرح آجر سنتی و گل و گیاه و همچنین طرح های "تهران ۱۴۰۰" با نشانه های مختلف و متناسب با این فضا، توسعه فضای سبز به صورت عمودی با استفاده از جانمایی و نصب فلاورباکس، مناسب سازی پیاده رو، احداث نهر کتابی، روکش آسفالت، مرمت و تعویض تابلوی معبر و دریچه ها و رنگ آمیزی جداول صورت پذیرفت.

علاوه بر اقدامات مذکور، پاکسازی و رسوب زدایی آب نما، رنگ آمیزی، ترمیم و ساماندهی  آلاچیق ها، نظافت، واکاری، کاشت گونه های مختلف گیاهی در بوستان حکیم نیز انجام شد.

۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 11832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =