خدمات رسانی به شهروندان در شرایط کرونایی

شهردار منطقه ۱۵ در یاداشتی نوشت: شیوع ویروس کرونا در سطح جهان و مواجهه با آن شوک بزرگی بود که مردم دنیا را با مشکلاتی روبرو کرد. از آنجا که پیش بینی می شد، این مهمان ناخوانده در مدت زمان کوتاهی قصد رفتن ندارد و ناگزیر به زندگی در این شرایط هستیم، مدیریت شهری در کنار عمل به بخشنامه های مرتبط و رعایت پروتکل های بهداشتی، از ابتدا همت خود را به کار گماشت تا با برنامه ریزی مناسب؛ در این شرایط نیز بتواند خدمات رسانی بهینه به شهروندان را در سرلوحه کارها داشته باشد.

به گزارش شهر، وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه ۱۵ در یادداشتی درباره خدمات شهرداری به شهروندان در شرایط کرونایی نوشت: کلان شهر تهران با توجه به تراکم بالای جمعیت و موقعیت پایتختی که با رفت و آمدهای مکرر از شهرستانها روبروست، در مواجهه با شرایط کرونایی با مسائل و چالشهای مختلفی روبرو شد. با توجه به هوشمندسازی که در سالهای اخیر در شهرداری تهران انجام شده بود، در این شرایط امکان ارائه خدمات مجازی و غیر حضوری در برخی حوزه ها میسر شد که گام موثری در قطع انتقال ویروس بود.

هر چند با توجه به تنوع فعالیتها و خدمات شهرداری، برای تسهیل در امور شهروندان به ویژه در حوزه های خدمات شهری، شهرسازی، ترافیک، کارکنان با ایثار و از خودگذشتگی در خط مقدم حضور یافته و اجازه ندادند کرونا در امور جاری مردم خلل ایجاد کند. در حوزه هایی مثل اجتماعی و فرهنگی نیز علیرغم محدودیتهای ناشی از کرونا، در زمینه توسعه نشاط و امید شهروندان خدمات ارائه شد.

در کنار اقدامات پیشگیرانه برای کارکنان، موضوع اصلاح و تغییر رویکردها در ابعاد مختلف در دستور کار قرار گرفت و ضمن عمل به وظایف ذاتی و مستمر، خدمات رسانی های مرتبط با این شرایط نیز آغاز شد.

در این راستا زیرساختهایی نظیر سوله های بحران و سراهای محله برای بهره مندی در بخشهای مختلف نظیر غربالگری شهروندان و ... در اختیار ارگانهای ذیربط قرار گرفت. با توجه به شرایط کاری پاکبانان گرامی و مواجهه مستقیم آنان با زباله‌ها و پسماندهای عفونی واکسیناسیون این قشر زحمتکش در برابر کرونا در دو فاز با قید فوری انجام شد.

از مهمترین اقدامات، راه اندازی مرکز واکسیناسیون خودرویی جنوب شرق تهران در بوستان آزادگان منطقه بود که با مشارکت مرکز بهداشت ری و ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر انجام شد. با توجه به وسعت ۳۰۰ هکتاری بوستان و دسترسی های بسیار خوب بزرگراهی آن امکان مراجعه سهل و راحت شهروندان به این مرکز فراهم شد و شهروندان با خیالی آسوده و با رعایت الزامات ستاد ملی کرونا در این مرکز واکسینه می شوند.

با توجه به مشکلات به وجود آمده برای برخی مشاغل در شرایط کرونا و قرنطینه، پویش مومنانه و خدمات حمایتی در منطقه آغاز و با همکاری سپاه، بسیج، مرکز خدمات اجتماعی، خیرین، سمن ها و سازمان های مردم نهاد؛ فعالیتهای گسترده ای در امر خیرخواهانه و کمک به قشرهای آسیب پذیر انجام شده و همچنان ادامه دارد.

فعال شدن پایگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در سراهای محلات به منظور غربالگری و انجام تست از شهروندان از دیگر اقدامات بود که در این راستا منطقه رتبه دوم غربالگری کنترل شیوع کرونا را کسب کرد .

همچنین در راستای حفظ سلامت و تقویت روحیه نشاط و شادابی شهروندان در دوران قرنطینه، حوزه ورزش منطقه اقدامات خوبی در قالب برپایی باشگاه های ورزشی مجازی ویژه شهروندان در رشته های مختلف، نواختن زنگ ورزش از نو، اجرای طرح های آماده باش، پویش دوشنبه های ورزشی، پویا، شهر فعال، مسابقات چالشی آنلاین،  همایش دختران خورشید، جام شکرانه، بانوی شهر و ... را به اجرا گذاشت. همچنین ۱۲۰ عنوان کارگاه آموزشی ورزشی حضوری و مجازی، طراحی و رونمایی از اپلیکیشین ورزشیار، افتتاح دو ورزش باغ و راه اندازی دو خیابان ورزش از فعالیتها و دستاوردهای دیگر حوزه ورزش در این دوره بود.

براساس وظیفه ذاتی و مسئولیت اجتماعی در جهت تقویت توان اقتصادی، حمایت و رونق کسب کارهای نوپا و کارآفرینان با استفاده از ظرفیت منطقه تلاش کردیم و در این راستا با اجرای تمهیدات لازم در دوران همه گیری کرونا، اقداماتی برای کسب کارهای نوپا و کارآفرینی در منطقه ۱۵ انجام شد.

در پایان جا دارد ضمن تقدیر از همت و تلاش همکاران حوزه بهداشت و رشادت و شجاعت کادر درمان که اقدامات مفید و جهادگونه ای در این مدت انجام دادند، یاد شهدای عزیز و فداکار کادر درمان و چند تن از همکاران شهرداری منطقه را که به جهت ابتلا به این ویروس آسمانی شدند، را گرامی بداریم. امیدوارم با موفقیتهایی که در زمینه تولید واکسن در کشور عزیزمان حاصل شده، به زودی مردم شریف در برابر این بیماری واکسینه شده و به زندگی عادی بازگردند.

۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 11845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =