۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
کد خبر: 11883
فعال بودن ۲۹۵ رشته در زمینه صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی پازرت میراث فرهنگی و گردشگری از فعالان بودن ۲۹۵ رشته در زمینه صنایع دستی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین گشایش کوشک باغ هنر، مرکز نمایش، معرفی، ترویج و آموزش هنر ایرانی -شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰- گفت: کوشک باغ هنر یکی از پروژه های فرهنگی و هنری کشور ایران به عنوان مهمترین کشور مرجع در زمینه صنایع دستی است.

او افزود: ایران به عنوان اولین و معتبر ترین کشور جهان در زمینه صنایع دستی دارای ۲۹۵ رشته فعال در زمینه صنایع دستی و  ۱۴ شهر و روستای ثبت شده جهانی در این زمینه است و صدرنشین کشورهای جهان از نظر ثبت روستاها و شهرهای ثبت شده در زمینه صنایع دستی است.

به گفته محمودیان، ایران از استادان و زنان و مردان توانمند، خلاق و ماهری برخوردار است که گنجینه های زنده بشری را به نمایش می گذارد و تمامی داشته ها در ۳۱ استان ایران گنج‌های بی بدیل را از منظر هنر به خود اختصاص داده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد: امروز چنین مجموعه های تأثیرگذاری در تهران که در عین فاخربودن با نمایش گذاشتن توانایی هنرمندان این مرز و بوم اقتدار ایران در زمینه هنرهای دستی با پیشینه چند هزار ساله را به رخ می کشد و باید با هدف جلوگیری از فراموش شدن رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی آنها را حفظ کنیم.

او افزود: مجموعه هایی که گفتمان سازی، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی درباره مزیت های این خاک ایجاد می کنند و باید این افتخار به هموطنان ایرانی و گردشگران خارجی ارائه شود. 

محمودیان با بیان اینکه چنین مجموعه ای سهم هموطنان را در فرهنگ و هنر بیشتر می کند، یادآور شد: از تمامی تلاش های شرکت اراضی عباس آباد که بازارچه هنر و صنایع دستی (بازار سابق پروانه) را برای استفاده هنرمندان و صنعتگران در این اراضی برپاکرد و همچنین احداث این عمارت فاخر که می تواند ترویج هنر ، صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور باشد تشکر می کنم. امیدواریم با چنین اقداماتی در ارزش آفرینی و اعتلای هنرهای سنی و صنایع دستی ایران گامهای موثری برداریم.

 در این مراسم، پیروز حناچی، شهردار تهران، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، سید محمد حسین حجازی، مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد، عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، محمد سالاری، عضو شورای شهر و داریوش ارجمند، بازیگر سینما و تلویزیون حضور داشتند.

۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
کد خبر: 11883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =