منطقه ۶ ویترین شهر تهران است

فرهادی در نشست هم اندیشی و تبادل نظر با محوریت بررسی و حل مشکلات پیرامون مسائل حمل و نقل و ترافیک منطقه گفت: منطقه ۶ به عنوان قلب پایتخت و ویترین شهر تهران شناخته می شود و در حوزه ترافیک و نگهداری آن جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، فرهادی در این نشست که با حضور مهدی گلشنی مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق، و جمعی از معاونین و مدیران هر دو مجموعه در منطقه ۶ برگزار شد گفت : منطقه ای که بیشترین مراکز اداری، درمانی و آموزشی، فرهنگی و هنری در آن مستقر بوده لذا توجه به حوزه حمل و نقل و ترافیک و آرام سازی و زیباسازی معابر و ایجاد مبلمان شهری در این منطقه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

فرهادی با اشاره به حجم بالای جمعیت سیار در این منطقه به واسطه وجود ادارات دولتی، خصوصی، مکان های آموزشی، تفریحی، نظامی، فرهنگی و غیره اظهار داشت: با توجه به اینکه  این منطقه ویترین شهر تهران است، نیاز است برای نیازهای شهری، زیرساخت هایی از جمله نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را  پیش بینی کنیم و با سیاستگذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک، برنامه های راهبردی را در این خصوص پیش ببریم.

او در ادامه به وضعیت نگهداشت پل های مکانیزه در بزرگراه شهید گمنام و پل مکانیزه میدان شهدای هفت تیر، دیوار صوتی در بزرگراهها و شبکه معابر مواردی  اشاره و تاکید کرد: با توجه به وجود بیمارستانهایی از جمله ۵۰۱ ارتش، شریعتی، مرکز قلب، داروخانه های مهم، پادگان ارتش، خطوط مترو و  ... نگهداری پل های مکانیزه و عادی، معابر و شریان های اصلی و فرعی، تجهیزات و علائم ترافیکی، خط کشی معابر بسیار اهمیت دارد و همکاران من در معاونت ترافیک منطقه بطور مستمر با نظارتهای میدانی و دوره ای تمام تلاش خود را در این خصوص انجام میدهند تا نقصی در حوزه حمل و نقل عمومی وجود نداشته باشد.

مهدی گلشنی مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این نشست هم اندیشی گفت: ما نیازمند یک ارتباط منظم و موثری با همکارانمان در مناطق هستیم سعی کردیم بصورت کارگروه هایی که بصورت مستمر فعالیت دارند این مهم را ایجاد کنیم و در منطقه ۶ به لطف خدا همکاری تنگاتنگی با معاونت ترافیک این منطقه داریم.

او افزود: با توجه به اینکه یکی از زیرساخت‌های توسعه در هر منطقه‌ای توسعه حمل‌ونقل عمومی است بر لزوم توسعه حمل و نقل عمومی در منطقه ۶ تاکید کرد.

گلشنی در پایان ابراز داشت: یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی شهرها پیشرفت در بخش حمل و نقل است؛ حمل و نقل پایدار شهری در واقع حرکت روان وسائط نقلیه، تجهیزات هشدار دهنده و ترافیکی هوشمند و دستیابی به خیابان کامل است تا مردم با آرامش و امنیت در آن تردد داشته باشند و این اداره کل به کمک مناطق و شرکت های مرتبط گام های خوبی در این خصوص برداشت است.

در این جلسه گزارشی از فعالیت های حمل و نقل و ترافیک منطقه توسط فراهی زاده معاون شهردار در این حوزه ارائه شد و در خصوص نحوه همکاری های بین بخشی و ماموریت های محوله تبادل نظر و گفتگو شد.

۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 11905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =