شمارش معکوس برای آغاز فاز نخست پروژه توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران

با فراهم شدن مقدمات کار و انتخاب پیمانکار پروژه، عملیات اجرایی فاز نخست توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران بزودی آغاز خواهد شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل شرکت مترو با اعلام مطلب فوق افزود: پیرو اولویت‌بندی خروجی‌های  طرح جامع حمل و نقل ریلی مصوب شهر تهران، قصد داریم اوایل مرداد ماه عملیات اجرایی فاز نخست پروژه توسعه شرقی خط ۴ را با تکیه بر منابع غیرنقد شهرداری تهران شروع نماییم. فاز نخست پروژه توسعه شرقی خط ۴ از میدان شهید کلاهدوز تا تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید باقری امتداد پیدا خواهد کرد تا پهنه شرقی تهران از مواهب سیستم حمل و نقل ریلی زیرزمینی بیشتر بهره‌مند شود. البته کل طرح از میدان شهید کلاهدوز تا پردیس شهید عباسپور (منطقه حکیمیه) امتداد دارد.

مدیرعامل شرکت مترو طول مسیر کل پروژه مذکور را ۱۱ کیلومتر عنوان کرد و افزود: احداث ۱۰ ایستگاه در این پروژه پیش‌بینی شده است که ۲ ایستگاه آن با خطوط دیگر تبادل مسافر خواهد داشت. البته یک ایستگاه تبادلی نیز با خطوط اکسپرس که در آینده ساخته خواهد شد، منظور شده است. در فاز نخست ۴ کیلومتر از پروژه در برنامه ساخت قرار گرفته است.

امام در پایان افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، برآورد می‌شود در افق ۲۰ سال آینده، حدود ۲۵ درصد از کل مسافران خط ۴، مراجعانی باشند که از ایستگاه‌های بخش توسعه شرقی آن استفاده خواهند کرد.

با تکمیل پروژه توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران، اهالی محله‌های تهران نو، تهرانپارس (شرقی و غربی)، دردشت، حکیمیه، میدان شقایق، میدان شاهد و همچنین مراجعان دانشگاه شهید عباسپور و دانشگاه آزاد واحد تهران – شمال، دسترسی آسانتری به شبکه حمل و نقل ریلی پیدا خواهند کرد.

۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 11932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =